مانور جستجو و نجات دریایی در آبهای هرمزگان برگزار شد

بندرعباس - ایرنا - مانور بزرگ جستجو و نجات دریایی با محوریت اداره‌کل بنادر و دریانوردی و با مشارکت دستگاه‌های مربوطه و حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری در آبهای این استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز دوشنبه در حاشیه اجرای این مانور دریایی گفت: برگزاری مانورها و تمرینات عملی به‌منظور دستیابی به حداکثر آمادگی و هماهنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد بحران در هنگام بروز سوانح دریایی و به‌ویژه در ایام اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز برگزار شد.

مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: این مانور با سناریویی از قبل تهیه شده و برگزاری نشست‌های متعدد به مرحله اجرا رسید.

وی هدف از اجرای این گونه رزمایش‌ها و تمرینات را ارزیابی میزان آمادگی واحدهای دریایی و هوایی در شرایط اضطرار، کشف نقاط ضعف و قوت تیم‌ها و برنامه‌های اجرایی و بررسی زمان انجام جستجو و نجات برشمرد و گفت: در سال‌جاری افزون‌بر ۴۰۹ مانور عملیاتی و دورمیزی در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار شده که همه این مانورها براساس مخاطرات اولویت دار استان و براساس سناریوی قبلی و درون دستگاهی و بین سازمانی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در پایان با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی شرکت کننده در مانور تصریح کرد: حضور جوامع محلی در این مانور از دیگر بخش‌های مهم و برجسته این تمرین بود.

استان هرمزگان با برخورداری از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیش‌ترین مرز دریایی کشور، فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج‌فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریای عمان برعهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha