وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از این مسیر آزادراهی در شهرستان رودبار با اشاره به مشکلات ترافیکی این راه اظهار کرد: تردد در این مسیر موجب گله مندی بسیار و ترافیک چند ساعته باعث گرفتاری مسافران و مردم منطقه شده بود که اکنون با بهره برداری از این مسیر دیگر شاهد این مشکلات نخواهیم بود.
مهرداد بذرپاش با بیان اینکه منابع خوبی برای تکمیل آزاد راه قزوین - رشت تزریق شد، اضافه کرد: در راستای حل معضل این منطقه و مشکل مردم در ساخت این پروژه شتاب شد و اینک شاهد بهره برداری از این آزاد راه هستیم.
وی با اشاره به طول ۸.۵ کیلومتری این مسیر آزادراهی گفت: ۵.۵ کیلومتر تونل و پل در این مسیر احداث شد که ۲۴ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و ارزش روز آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مسیر برگشت ملاحظه های اجتماعی منطقه در نظر گرفته شده است، افزود: این مهم اصول اصلی کار بود که ضمن حل مشکل ترافیک این مسیر مهم کشور، اشتغال و کسب و کار مردم منطقه به خطر نیافتد؛ از این رو قرار شد که مسیر برگشت از همان مسیر سابق باشد.
وی خاطر نشان کرد: رییس جمهور بر گشایش هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه قزوین - رشت پیش از سال جدید اصرار داشت تا مردم بتوانند در نوروز از مزایای این مسیر بهرهمند شوند و از ترافیک سنگین آن خلاصی یابند.
آزادراه منجیل- رودبار سومین وعده دولت در مسیرهای آزادراهی است پروژه ای که یک گره بزرگ ترافیکی در مسیر بزرگراه تهران _ رشت را مرتفع کرد. این پروژه به لحاظ فنی، ابنیه و مهندسی جزو پروژه های سخت آزادراهی کشور محسوب می شود.
از این مسیر ۸.۲ کیلومتری؛ ۵ کیلومتر پل و تونل است و طولانیترین پل بزرگراهی به طول یک هزار و ۲۵۰ متر را در خود دارد.
این پروژه یکی از بزرگترین گرههای ترافیکی کشور را حل می کند چنانکه در محدوده منجیل - رودبار در ایام پیک سفر گاه ۲۰ تا ۳۰ ساعت مردم در ترافیک طولانی چند ده کیلومتری می ماندند که اینک با انجام این پروژه این معضل رفع می شود ضمن آنکه کاهش قابل توجه مصرف سوخت و صرفه جویی در انرژی نیز از دیگر دستاوردها و برکت های اجرای آن است.
آزادراه قزوین - رشت در مجموع حدود ۱۳۸ کیلومتر است که ۱۲۶.۷ کیلومتر از آن شامل ۳۱.۵ کیلومتر از امامزاده هاشم تا شمال رودبار و ۹۵ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین تا حوالی سال ۱۳۹۰ احداث شد و حدود ۳.۲ کیلومتر آن اواخر سال ۹۵ به بهره برداری رسید.
پروژه آزادراه قزوین - رشت از سال ۱۳۹۸ شروع شده و تا شروع دولت سیزدهم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی دو سال اخیر با همه تنگناها و محدودیت های مالی دولت به انجام رسید چنانکه ارزش روز این پروژه ۵ همت برآورد میشود.
نظر شما