۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85414847
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آماده‌سازی ۱۴ هزار قطعه زمین برای طرح ملی مسکن روستایی خوزستان

اهواز- ایرنا- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: ۱۴ هزار قطعه زمین در قالب طرح  نهضت ملی مسکن روستایی در استان آماده واگذاری است.

روح الله عمادی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در استان شناسایی شد که در شورای برنامه‌ریزی استان یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار مصوب شد.

وی گفت: تملک این میزان زمین از صاحبان و متولیان آن‌ها در حال پیگیری است و تا کنون ۷۰۰ هکتار تایید شد.

عمادی ادامه داد: از ۱۴ هزار قطعه زمین آماده واگذاری در این طرح، سه هزار قطعه واگذار شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: واحدهای مسکونی در این طرح به صورت دهکده‌های شهری تاسیس خواهند شد و به متقاضیان نیز وام با سود پنج درصد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این زمین‌ها در روستاهای نزدیک شهرها جانمایی شده است تصریح کرد: زمین‌های تعیین شده اغلب در پنج کیلومتری از شهرها قرار دارند و مقرر شده این دهکده‌ها با امکانات کامل شهری تاسیس شوند.

عمادی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین است اظهار کرد: ساخت این دهکده‌ها در مهاجرت معکوس شهر به روستا نیز اثر گذار است.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم کلید خورد و تا پیش از این در شهرها اجرا می‌شد.

طی تفاهم نامه‌ای که چند ماه گذشته با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد این طرح در روستاهای نزدیک شهرها نیز قابلیت اجرا دارد و تمامی مردم می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

سهم خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۲۸۸ هزار واحد مسکونی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha