در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب‌الاجل ۱۵ روزه به بانک‌ها تا شکست پروژه تحریم

تهران- ایرنا- رئیس جمهور ساخت و تزریق موفقیت‌آمیز ماهواره ایرانی نور ۳ به مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین با ماهواره‌بر ایرانی قاصد، را حاصل توجه دولت مردمی به صنعت فضایی و نشانه دیگری از ناکارآمدی تحریم و تهدید دشمن مقابل عزم و اراده متخصصان و دانشمندان کشور دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، در سالی که گذشت، دولت سیزدهم نشان داد در همه حالات و اتفاقات اعم از سختی و خوشی در کنار مردم بوده و علی رغم بسیاری از تبلیغات مسمومی که ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین و دنباله های آنها در داخل به جامعه تزریق و القا می کردند که نفس حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله یا سیل زده یا بحرانی و امنیتی را به حاشیه بکشانند، رئیس دولت و اعضای کابینه سیزدهم از موضع خود مبنی بر افزایش ارتباط حضوری با مردم کوتاه نیامدند و همواره مشی همراهی با همه اقشار جامعه را حفظ کردند.سیاستی که بارها مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و یکی از محسنات دولت کنونی را ارتباط بی پرده و رو در رو با مردم ذکر کرده اند.

سال ۱۴۰۲ مثل همه‌ی سالهای دیگر زندگی، انباشته بود از شیرینی‌ها و تلخی‌ها، از خواسته‌ها و ناخواسته‌ها. در مسائل داخلی کشور پیشرفتهای چشمگیر علمی، پیشرفتهای فنّاوری، تولیدات زیربنایی انجام گرفت، که در زمره شیرینی‌ها و خبرهای خوش بود. حضور حماسی مردم در اجتماعات روز قدس و روز ۲۲ بهمن، برگزاری امن این تظاهرات بزرگ، برگزاری امن و سالم انتخابات آخر سال و حضورهای مردمی دیگر، جزو خبرهای خوش و خواسته‌های شیرین سال گذشته بود. حادثه‌ی تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل بلوچستان در اواخر سال، حوادثی که برای مأموران امنیّت و حافظان امنیّت در طول این ماه‌ها اتّفاق افتاد، جزو حوادث تلخ بود و تلخ‌تر از همه حادثه‌ی غزّه بود که جزو مسائل مهمّ بین‌المللی است.

دولت مردمی در مسیر عبور از وضعیت شکننده و نامتعادل کشور در سال ۱۴۰۰، با شروع فعالیت خود، ضمن تلاش برای ایجاد تعاملی سازنده با سه عنصر اصلی حکمرانی (دولت، مردم و نهادهای مردمی)، فراهم سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم به منظور تحول و پیشرفت در همه ی زمینه های اقتصادی، سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی را به عنوان یک هدف چند لایه و گام به گام و مبتنی بر سیاست های بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران و سند تحول دولت مردمی در دستور کار خود قرار داد.

در عرصه اقتصادی نیز که دشمن شمشیر را از رو بسته و به جنگ با ملت ایران برخاسته، دولت سیزدهم علی رغم تمام بحران آفرینی های دشمنان از جمله تلاش برای ایجاد بی اعتمادی در بازار ارز توانست رشد نقدینگی را از کانال ۴۳ به ۲۵ درصد کاهش دهد؛ تورم نقطه به نقطه را از کانال بالای ۵۰ به ۳۵ درصد برساند؛ آمار بیکاری برای نخستین بار به کانال ۷ درصدسقوط کرد؛ واردات کالاهای اساسی را به شدت کاهش داده و با افزایش حداکثری نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان داخلی که در تمام سال های گذشته بی نظیر بود، یک بار برای همیشه از قاچاق محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه به میزان بسیار زیادی بکاهد. اوضاع دارو ساماندهی شد و مشکلی از نظر تأمین برخی داروهای خاص و همچنین انسولین که از اصلی ترین اقلام دارویی بود، ایجاد نشد.

همه اینها به خاطر تلاش های دولت سیزدهم در افزایش انگیزه و امیدآفرینی برای جامعه ای است که می خواهد بعد از بیش از یک دهه بی عملی یا ترک فعل از سوی برخی مسئولان دولت های گذشته، روی آرامش در معیشت ببیند.

در ادامه مروری خواهیم کرد بر آنچه که در مهر ۱۴۰۲ رخ داد؛

اول مهر

زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه شهید کمندی شهرستان بهارستان نواختن گرفت

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

همزمان با حضور رئیس جمهور در مدرسه شهید کمندی شهرستان بهارستان در جنوب غربی استان تهران، علاوه بر به صدا درآمدن زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، بهره‌برداری از ۱۰ هزار کلاس درس جدید در سراسر کشور آغاز شد.

شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» به عنوان شعار سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ انتخاب شد.

دوم مهر

گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با شبکه تلویزیونی CNN؛ برجسته‌سازی جنسیت و حجاب صرفا تلاش غربی‌ها برای ایجاد دو قطبی در جامعه ایرانی است

آیت الله رئیسی در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی CNN آمریکا به سوالات این شبکه درباره مبادله افراد زندانی میان ایران و آمریکا، آزادسازی منابع ارزی ایران، سلب اعتماد ایران نسبت به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ملیت‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی، چرایی نقض پیمان آمریکا و کشورهای اروپایی، تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی در منطقه و بی‌فایده بودن این اقدامات در مسیر حل مشکل فلسطین و اغتشاشات سال گذشته در ایران پاسخ گفت و افزود: شما نمایندگان رسانه‌ها باید از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بپرسید که چرا با وجود اینکه ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرد،‌ اما نه تنها طرف‌های توافق با ایران به تعهدات خودشان عمل نکردند و تحریم‌ها لغو نشد، بلکه افزایش هم یافت.

رئیس جمهور گفت: بنده همواره خود را در معرض پرسش رسانه‌ها قرار داده‌ام و نشست‌های متعددی با رسانه‌های داخلی و خارجی برای تبیین درست و صحیح مواضع ملت ایران داشته‌ام، اما چرا آمریکایی‌ها نمی‌گذارند سخن درست به گوش ملت‌ها برسد؟ باید از مقامات آمریکایی در این‌باره سوال شود؛ تحریم‌های رسانه‌ای ظلم به مردم و به ملت‌هاست.

سوم مهر

ضرب‌الاجل‌ ۱۵ روزه رئیس‌جمهور به بانک‌ها برای تأمین مالی‌ مسکن‌سازی‌

آیت الله رئیسی در جلسه شورای عالی مسکن دستور داد: ظرف ۱۵ روز راهکارهای تسریع در تامین تسهیلات بانکی ساخت مسکن از جمله خط اعتباری ویژه بانک مسکن بررسی و اعلام نظر شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد که متاسفانه عملکرد برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات قابل قبول نیست، برخی بانک‌ها به جای پرداخت تسهیلات مسکن به مسکن‌سازی روی آورده و فعالیت اقتصادی خود را جزو آمار تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن ارائه کرده‌اند.

چهارم مهر

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه؛ تاکید رئیسی و پوتین بر حل مسائل قفقاز جنوبی و پرهیز از دخالت بیگانگان

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، روند مراودات دو کشور را مطلوب ارزیابی و بر تسریع در اجرای توافقات و طرح‌های مشترک فیمابین، از جمله در زمینه‌های ترانزیت، حمل و نقل، تبادل انرژی و تکمیل کریدور شمال-جنوب تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با قدردانی از حمایت روسیه برای عضویت ایران در گروه بریکس افزود: بریکس یکی از سازمان‌های نوظهور موثر در شکل‌دهی به جهان چند قطبی و زمینه‌ای مناسب برای گسترش تعاملات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، روسیه و دیگر کشورهای عضو است.

پنجم مهر

ساخت و تزریق موفقیت‌آمیز ماهواره ایرانی نور ۳؛ پروژه تحریم شکست خورد

آیت‌الله رئیسی در پیامی ضمن تبریک ساخت و تزریق موفقیت‌آمیز ماهواره ایرانی نور ۳ به مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین با ماهواره‌بر ایرانی قاصد، این موفقیت ملی را حاصل توجه دولت مردمی به صنعت فضایی و نشانه دیگری از ناکارآمدی تحریم و تهدید دشمن مقابل عزم و اراده متخصصان و دانشمندان کشور دانسته و از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی ایران خواست، مسیر رشد پرشتاب صنعت فضایی در کشور را بیش از گذشته هموار کند.

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ملاکِ در کنکور ۱۴۰۳

رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره کنکور ۱۴۰۳ اظهار داشت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برگزاری کنکور سال ۱۴۰۳ ملاک عمل خواهد بود.

وزیر کشور: آمار منتشره از تعداد اتباع افغانستانی در ایران نادرست است

احمد وحیدی با بیان اینکه اتباع افغانستانی حاضر در ایران به صورت غیررسمی پنج میلیون نفر هستند، گفت: در رسانه‌ها آماری از حضور مهاجران افغانستانی منتشر می‌شود که منبع درستی ندارد.

وی یادآورشد: اتباع غیر قانونی باید به کشور خود بازگردانده شوند و کسانی که مجوز حضور دارند، ساماندهی شوند.

ششم مهر

وزیر کشور: افراد فاقد شناسنامه احراز هویت می‌شوند

احمد وحیدی در حاشیه سفر به شهرستان تایباد گفت: فاقدان شناسنامه برای اینکه هویت آنها مشخص شود، با آزمایش ژنتیک و دی. ان. ای هویت سنجی خواهند شد.

وی افزود: اگر مدارک و مستندات متقاضیان برای نهادهای اطلاعاتی و انتظامی مورد تایید باشد، تحویل شناسنامه جمهوری اسلامی ایران بلامانع خواهد بود.

وزیر اطلاعات: تلاش برای ترور چند مولوی، پاسدار و قاضی در کشور خنثی شد

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب روز پنجشنبه در جمع اعضای هیات‌های نظارت استانی از سراسر کشور در مشهد گفت: دشمنان در بازه زمانی هشتم مهر ماه تلاش داشتند چند مولوی، پاسدار و قاضی را در کشور ترور کنند و طرفین را مقصر این حادثه جلوه دهند و به اختلافات قومی و مذهبی دامن بزنند.

هفتم مهر

سفر به نصف جهان

آیت الله رئیسی هفتم مهرمه ۱۴۰۲ به منظور بازدید و افتتاح چندین پروژه و همچنین حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) به اصفهان رفت.

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

بازدید از «خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان» و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح، افتتاح فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و همچنین بهره‌برداری از پروژه «تصفیه گازوییل (DHT) پالایشگاه اصفهان» از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور به اصفهان بود.

مُهر نوبل اسلامی در کارنامه اصفهان

بیش از یک سال و سه ماه از سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت در بیست‌وپنجمین سفر استانی خود به اصفهان گذشت و آیت‌الله رئیسی در این سفر برای شرکت در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) که به نوبل اسلامی در جهان مشهور است بار دیگر عازم نصف جهان شد.

رئیس جمهور: زمان اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان به یک سوم رسید

رئیس‌جمهور در این سفر در جریان بازدید از پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان و آغاز عملیات اجرایی گام (فاز) دوم این پروژه گفت: زمان اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان به یک سوم رسیده و مباحثی مانند اعتبارات باعث کُندی در اجرای آن نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۵۰ درصد از آن اجرا شده است، تصریح کرد: تاکنون ۲۸ جبهه کاری در تجرای این پروژه مهم فعال هستند و من از همه پیمانکاران، مهندسان و کارگران این پروژه عظیم آبرسانی تقدیر و تشکر می‌کنم.

هشتم مهر

رئیسی در جلسه شورای‌ عالی اداری کشور: دست‌اندازهای اداری شناسایی و رفع شود

رئیس‌جمهور در جلسه شورای‌عالی اداری کشور، «تحول فرآیندی» را به‌عنوان یکی از تحول‌های سه گانه در نظام اداری دانست و گفت: دست‌اندازهای مسیر اداری باید به دقت شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: ضرورت دارد در برنامه تهیه شده با عنوان «الگوی عمومی تحول نظام اداری» موضوع اصلاح منابع انسانی نیز متناسب با وزن و جایگاه آن در نظام اداری مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: شرط دوم موفقیت در اجرای تحول «اصلاح فرآیندها» است زیرا بخش قابل توجهی از نارضایتی‌ها از نظام اداری مربوط به طولانی بودن فرآیندها و زمان‌بر بودن انجام امور اداری است.

وی با بیان اینکه دست‌اندازهای مسیر اداری باید به دقت شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی شود، بر «تحول فرآیندی» به‌عنوان بخش سوم تحول در نظام اداری تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه‌ای که در این جلسه به عنوان الگوی عمومی تحول نظام اداری ارائه شده بیشتر ناظر بر تحول در سامانه‌هاست.

نهم مهر

رئیس‌جمهور: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی قدم در مسیر قهقراست

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

آیت الله رئیسی در سی وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه گزینه تسلیم و سازش در مقابل رژیم صهیونیست از روی میز برداشته شده است، گفت: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سیرقهقرایی و شاخص ارتجاع است.

وی ادامه داد: امروز موضوع وحدت بسیار اهمیت دارد، اهمیت وحدت روز به روز در عالم اسلام افزایش یافته و مورد تاکید است، توجه به وحدت یک نگاه مقطعی نیست بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق است. وحدت امروز به معنای وحدت در مذاهب و یا جغرافیا نیست، بلکه اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است.

جزئیات خنثی‌سازی بمب‌گذاری‌های تهران در اربعین حسینی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب در تشریح اقدامات پیشگیرانه وزارت اطلاعات در خنثی‌سازی توطئه دشمنان، با بیان اینکه دشمنان و گروهک‌ها کارگاه‌هایی به‌منظور ساخت بمب‌ فعال کردند، گفت: در ایام اربعین آنها می‌خواستند ۳۰ بمب زمان دار که با تلفن همراه منفجر می‌شد را به‌صورت همزمان در تهران از جمله در مسیر راهپیمایی و الباقی را در سایر مکان‌های عمومی منفجر کنند که خنثی شد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: دشمنان در این رابطه به دنبال ایجاد کشته‌سازی بودند و اطلاعیه‌هایی نیز آماده کرده بودند که در آن آمده بود این کشته‌سازی به‌تلافی کشته‌های اغتشاشات است تا به‌ نظام نسبت دهند. تعداد زیادی از دستگیرشدگان از گروهک‌های تکفیری و تجزیه‌طلب بودند که در کشورهای منطقه آموزش‌دیده بودند.

وی افزود: بیش از ۵۰ سرویس اطلاعاتی در سال گذشته بدین منظور با یکدیگر همفکری و همکاری کردند. بیش از ۲۰۰ رسانه نیز به شکل مستقیم و مداوم در این جهت فعال بودند و تحریم‌ها و فشارهای همه‌جانبه را نیز تشدید کردند.

ماموریت به معاون اول برای حمایت مالی از تولیدکنندگان

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت پیشنهاد کرد برای شتاب بخشیدن به پیشرفت اجرایی رشد تولید در کشور، جلسه‌ای متشکل از اعضای اقتصادی دولت و با مدیریت معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و همه امکانات و ظرفیت‌های مالی موجود در کشور به دقت مرور شده و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مالی تولیدکنندگان احصا و ارائه شود.

دهم مهر

در نشست‌ با استانداران مطرح شد؛ تشکیل کارگروه ویژه تمرکززدایی از پایتخت

آیت الله رئیسی در ادامه نشست‌های ماهانه با استانداران، مشکلات ساختاری در نظام اجرایی و تمرکز بیش از حد اختیارات در پایتخت را مانع بزرگ حل مسائل استان‌ها خواند و با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت مردمی رفع همین موانع از پیش روی مدیران است، کارگروهی را مامور بررسی تمرکززدایی و چگونگی واگذاری برخی اختیارات لازم به استانداران کرد.

در این نشست استانداران قم، سمنان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، ایلام، زنجان، خراسان شمالی، خوزستان، هرمزگان و بوشهر حضور داشتند که ضمن ارائه گزارشی از فرصت‌های استان‌های محل ماموریت خود، برخی چالش‌ها و موانع پیش‌روی توسعه و یا مدیریت اجرایی در سطح ملی و یا استانی را تبیین کردند.

۱۱ مهر

هشدار وزیر کشور به برخی شهرداری‌ها

«احمد وحیدی» در نشست بررسی مسائل استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تفکیک زباله از مبداء یک تکلیف قانونی است و همه تعهدات حوزه پسماند باید با جدیت پیگیری شود، تصریح کرد: شهرداری‌هایی که طرح تفکیک زباله از مبدأ را اجرایی نکنند، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی بر همین اساس به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مأموریت داد که این مسأله را در کل کشور مورد ارزیابی قرار دهد.

۱۲ مهر

مخالفت قاطع رئیس جمهور با کریدور زنگزور در دیدار با نماینده ویژه ارمنستان

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور در پیامی نوشت: مشاور امنیت ملی ارمنستان و نماینده ویژه رئیس‌جمهور آذربایجان در ملاقات‌هایی با رئیس جمهور، گزارش‌های مفصلی درباره قفقاز ارائه دادند.

به گفته جمشیدی، آیت الله رئیسی در هر دو دیدار تاکید کرد که کریدور زنگزور بستر حضور ناتو در منطقه و تهدیدی ضد امنیت ملی کشورها است که جمهوری اسلامی قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.

امکان استعلام برخط سوابق وسایل نقلیه موتوری برای دستگاه‌های اجرایی فراهم شد

علی بهادری جهرمی در حاشیه نشست هیأت وزیران از تصویب آیین‌نامه‌ امکان استعلام برخط سوابق وسایل نقلیه موتوری توسط همه دستگاه‌های اجرایی در هیات وزیران خبر داد.

وی تصریح کرد: براساس آیین‌نامه مصوب، دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند امکان استعلام سوابق و اطلاعات بر خط وسایل نقلیه موتوری را از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات برای همه شهروندانی که خودشان مایل هستند اطلاعات را از آن طریق به هم ارائه دهند، در اختیار قرار دهند که این تبادل اطلاعات با حفظ محرمانگی باشد.

صحرایی: ۷۵ هزار معلم جدید آماده ورود به مدارس هستند

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که ۷۵ هزار معلم جدید در حال جذب هستند، گفت: بخش دیگری از کمبود معلم از طریق بکارگیری معلمان بازنشسته و دانشجو معلمان برای سال تحصیلی جاری جبران شده است.

اسلامی: علت اخراج بازرسان رفتار تند سیاسی بود

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: بازرسان اخراج شده از سه کشور اروپایی بودند که مرتب رفتار سیاسی تند داشتند و بازرسان آن کشورها را هم از فهرست حذف کردیم.

وی افزود: آژانس ۱۲۷ بازرس تایید شده در ایران دارد و افرادی که اخراج شده‌اند چند سال است که به ایران نیامده‌اند، از طرفی این تعداد عددی در مقابل تعداد بازرسان رسمی نیست.

اسلامی تاکید کرد: جوسازی در این مورد ناشی از رفتار سیاسی و عملیات روانی این کشورها است که مرتب می‌گویند ایران مفاد برجام را یک طرفه انجام دهد و آنها کاری نکنند.

۱۳ مهر

۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید؛ افتتاح مجتمع ورزشی پیشوا

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

محسن منصوری در جریان بازدید از روند تکمیل بیمارستان نیمه تمام شهرستان پیشوا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع سلامت افراد جامعه از اهمیت ویژه‌ای برای دولت سیزدهم برخوردار است به طوری که در دو سال گذشته از عمر دولت سیزدهم بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در مناطق مختلف کشور افتتاح شده است.

وی افزود: این تعداد تخت بیمارستانی بیش از ۱۰ درصد تمام تخت‌های بیمارستانی کشور است؛ به عبارت دیگر ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده که بیش از ۱۶ هزار تخت آن در دولت سیزدهم است.

فعال شدن شورای عالی امنیت غذایی؛ ۹۵ درصد نیاز دارویی در داخل تولید می‌شود

آیت‌الله رئیسی در مراسم افتتاح بیمارستان کودکان حکیم از فعال شدن شورای عالی امنیت غذایی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ایران با تولید بیش از ۹۵ درصد نیاز داروی خود در داخل به صادرکننده محصولات داروی با کیفیت تبدیل شده است.

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

۱۴ مهر

رئیس‌جمهور: مسئولیت حمله در دمشق متوجه حامیان خارجی تروریست‌ها است

جشن دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ سوریه در شهر حمص روز پنجشنبه (۱۳ مهرماه) با پهپاد مورد حمله تروریستی قرار گرفت و براساس اعلام وزارت بهداشت این کشور، بیش ۸۹ نفر از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک کشته و ۲۷۷ نفر نیز زخمی شدند.

آیت‌الله رئیسی در پیامی خطاب به بشار اسد نوشت:‌ وقوع حمله ناگوار تروریستی اخیر در حمص که منجر به شهادت و مصدومیت تعداد زیادی از افسران جوان این کشور شد موجب تاسف و تالم اینجانب، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران گردید.

وی افزود: بی‌تردید مسئولیت این رخداد غم‌انگیز متوجه حامیان خارجی گروه‌های تروریستی از جمله اشغالگران سرزمین‌های سوریه است که از اعمال حاکمیت ملی بر تمامیت ارضی سوریه و مبارزه موثر با تروریسم ممانعت می‌کنند.

۱۵ مهر

واکنش سخنگوی دولت به طوفان الاقصی

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

علی بهادری جهرمی درباره تحولات سرزمین‌های اشغالی و عملیات «طوفان الاقصی» از سوی نیروهای مقاومت فلسطین حماس نوشت: پاسخ مقتدرانه جوانان فلسطینی به اقدامات جنایتکارانه رژیم کودک‌کش اثبات کرد امروز رژیم صهیونیستی از هر زمانی شکست‌پذیرتر است و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی است.

صدور فرمان تدوین بودجه ۱۴۰۳

آیت‌الله رئیسی در راستای تحقق سیاست‌های برنامه هفتم توسعه کشور مبنی بر پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت، ایجاد ثبات در سطح عمومی قیمت‌ها، افزایش بهره‌وری کل عوامل تولید، اصلاح ساختار بودجه، تحول در نظام مالیاتی، استقرار نظام جامع تأمین اجتماعی، تأمین امنیت غذایی، اجرای طرح‌های پیشران ملی، فعال‌سازی مزیت‌های جغرافیایی و سیاسی، تحکیم نهاد خانواده و افزایش جمعیت و تقویت رویکرد اقتصادمحور در سیاست خارجی، بخشنامه مربوط به تدوین بودجه سال آینده را با رویکردهای کلان و خط و مشی‌های تدوین بودجه سال ۱۳۰۴ با مضمون «رشد اقتصادی عدالت‌محور مبتنی بر مردمی‌سازی اقتصاد» ابلاغ کرد.

۱۶ مهر

پیام آیت‌الله رئیسی به مناسبت پیروزی‌های مقاومت فلسطین؛ آه ملتی مظلوم به طوفانی بر ظالمان تبدیل شد

رئیس‌جمهور به مناسبت پیروزی مقاومت فلسطین، در پیامی جنگ‌طلبی را به ضرر صهیونیست‌ها دانست و از دولت‌های مسلمان خواست تا همگام با امت اسلام در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: سرانجام، آه ملتی مظلوم به طوفانی بر ظالمان تبدیل شد. خورشید نصرت الهی بار دیگر از فلسطین طلوع کرده و قلوب مومنین را شاد، آزادگان جهان را سرافراز و ظالمان را خوار و زبون کرده است. سلام و درود خدا و همه بندگان صالح و آزاده‌اش بر ملت مقاوم و رشید فلسطین که در حرکتی تاریخ‌ساز، جهان ظلم را به وحشت انداخت و شگفت‌زده کرد.

واکنش وحیدی به گزارش ناامنی مسکن مهر سمنان: سریعا تخلیه شود

وزیر کشور از سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی این وزارتخانه خواست تا به سرعت نسبت به پیگیری حقوقی و پاسخگو کردن سازندگان متخلف بخشی از مسکن مهر سمنان که فاقد ایمنی شناخته شده است، اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در گام نخست باید به سرعت ساکنان این واحدها تخلیه و در مکانی اسکان داده شوند تا خطر جانی برطرف و بسته به نظرات وزارت راه و شهرسازی، ساختمان دائم برای آنها فراهم شود.

جریمه ۴۳ میلیون دلاری آمریکا به حساب ایران واریز شد

مرکز امور حقوقی و بین‌المللی معاونت حقوقی رئیس جمهور از اجرای رای شماره ۶۰۴ دیوان داوری دعاوی ایران - آمریکا (پرونده الف - ۱۵) و واریز ۴۳ میلیون دلار به حساب جمهوری اسلامی ایران در بانک هلندی در لاهه خبر داد.

براساس اعلام این معاونت، در سال جاری آمریکا در عرصه حقوق بین‌الملل در برابر ایران متوجه شکست‌های پی‌درپی شده است که مهمترین آن محکومیت تاریخی آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده بعضی اموال ایران بود.

۱۷ مهر

واکنش وزیر کشور به ماجرای آرمیتا گراوند؛ تلاش برای ایجاد اغتشاش نتیجه نداد

احمد وحیدی با اشاره به حادثه پیش آمده برای آرمیتا گراوند، اظهار داشت: این مساله کاملا روشن و شفاف است. حادثه‌ای است که امکان دارد هر روز و در هر نقطه‌ای از کشور رخ دهد.

وزیر کشور افزود: دشمنان و افرادی که به دنبال سلب آرامش روحی و روانی مردم هستند سعی در سوء استفاده از ماجرای بیهوش شدن آرمیتا گراوند داشتند که البته مورد اعتنا قرار نگرفت.

اطلاعات هویتی همه دانش‌آموزان اتباع مجاز ثبت شد

رئیس سازمان ملی مهاجرت با اعلام اینکه اطلاعات هویتی همه اتباع مُجازی که به عنوان دانش‌آموز وارد سیستم آموزشی کشور می‌شوند، ثبت شده است، گفت: اتباع باقیمانده مربوط به افرادی است که غیرقانونی وارد کشور شده‌اند.

۱۲ دستور دولت به استانداران؛ از برگزاری انتخابات پرشور تا اتمام طرح‌های نیمه‌تمام

معاون اول رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی با استانداران سراسر کشور به تشریح و تبیین ۱۲ دستور و ماموریت مهم دولت سیزدهم برای استانداران از جمله مردمی‌سازی اقتصاد، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، تمرکز بر صادرات و تجارت خارجی، افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایرانیان خارج از کشور و رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز پرداخت.

مخبر با تاکید بر اینکه استانداران نماینده تام الاختیار و اصلی دولت در استان‌ها هستند، تصریح کرد:باید تمام طرح‌ها و برنامه‌ها و اقدامات در هر استان با نظر و تصمیم‌گیری نهایی استاندار باشد و هیچ اقدامی بدون مجوز و اطلاع استاندار برنامه‌ریزی و انجام نشود و در همه موارد این استاندار است که باید جمع بندی، اعلام نظر و مدیریت کند.

۱۸ مهر

افتتاح ۴ ایستگاه و ۹ کیلومتر خط جدید مترو با حضور رئیس جمهور

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

۳ ایستگاه شهران، کوهسار (شهید علی وردی) و شهر زیبا از خط ۶ و ایستگاه میدان کتاب در خط ۷ متروی تهران ۱۸ مهرماه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب، بر اساس برآوردهای اولیه، دست‌ کم ۷۰ هزار سفر روزانه به ظرفیت سفرهای مترو اضافه شد.

تصویب آیین‌نامه جهش تولید مسکن در دولت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز سه شنبه درباره بررسی یک مصوبه جهت تسهیل تامین مالی ساخت و اجاره مسکن در هیأت دولت، گفت: آیین‌نامه اجرایی ماده ۵ قانون جهش تولید مسکن در کمیسیون دولت تصویب شد.

وی افزود: با تصویب نهایی این آیین‌نامه در دولت، مقررات صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای تامین مالی ساخت و اجاره مسکن تسهیل می‌شود. تخصیص بهینه منابع مالی و امکان سرمایه‌گذاری خُرد در مسکن، از دیگر نتایج اجرایی شدن آیین‌نامه است.

۱۹ مهر

اعضای هیأت اجرایی انتخابات انتخاب شدند

جلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی‌البدل هیأت اجرایی حوزه انتخابیه تهران برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، برگزار شد.

بر این اساس و با رأی معتمدین، زهره جعفری، مهدی قره‌شیخلو، محمد اسلوب، محمدجواد زهرائی، سید محمدحسین حجازی، میثم مرتاضیان، سیدمصطفی ملیحی و امیر یزدی به عنوان «اعضای اصلی هیأت اجرایی» دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری انتخاب شدند.

خبر خوش وزیر رفاه برای استفاده دو دهک‌ دیگر از یارانه تشویقی

«سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام خبر اضافه شدن دهک‌های ششم و هفتم به طرح کالابرگ الکترونیکی تصریح کرد: حسب تأکیدات و دستورات رئیس‌جمهور مقرر شد دو دهک ششم و هفتم نیز مشمول یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان شوند.

۲۰ مهر

گفت‌وگوی ۴۵ دقیقه‌ای رئیس جمهور و بن‌سلمان درباره فلسطین

معاون سیاسی رئیس جمهور از نخستین تماس تلفنی آیت‌الله رئیسی و ولیعهد عربستان سعودی با محوریت فلسطین و لزوم توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی خبر داد.

وی تصریح کرد: در این گفت‌وگوی ۴۵ دقیقه‌ای، ضمن تاکید بر وحدت جهان اسلام، جنایات رژیم صهیونیستی و چراغ سبز امریکا را موجب ناامنی ویرانگر برای رژیم و حامیانش دانستند.

بهره‌برداری از ۷۰ همت پروژه عمرانی در سفر دوم رئیس‌جمهور به فارس

رئیس جمهور صبح پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد.

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

افتتاح پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور به استان فارس بود.

افتتاح اَبَرپروژه آزادراه شیراز-اصفهان با حضور رئیس جمهور

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

اَبَرپروژه آزادراه شیراز - اصفهان در ۶ قطعه به طول۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب، با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و با بهره‌برداری از این طرح، علاوه بر مزیت‌هایی همچون کاهش مصرف سوخت، مسیر شیراز تا استان اصفهان و شهرهای مرکزی و شمال کشور ۱۳۵ کیلومتر کوتاه تر شد.

در جمع دانشجویان؛ نقدهای تند و پاسخ‌های متین

رئیس جمهور در ادامه حضور در استان فارس میزبان شماری از نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی در دانشگاه شیراز و سخنران آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های سراسر کشور بود.

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و سوریه؛ هیچ نظم جدیدی در منطقه بدون در نظر گرفتن حقوق فلسطینیان به ثمر نمی‌رسد

رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه،با همتای سوری خود تصریح کرد: امروز همه کشورهای اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان باید به یک همگرایی و همکاری جدی در مسیر توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین برسند و جمهوری اسلامی ایران بر همین مبنا تلاش خواهد کرد تا با تماس با سران کشورهای اسلامی هر چه سریع‌تر این هماهنگی را ایجاد کند.

۲۱ مهر

رئیس‌جمهور در آرامگاه لسان‌الغیب: حافظ جلوه‌ای از عشق به قرآن است

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

آیت الله رئیسی پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت یادروز حافظ شیرازی با تاکید بر اینکه اثرگذاری سخن حافظ شیرازی برای همه نسل‌ها و همگانی است، گفت: شعر حافظ پیام انسان ساز و نشاط بخش برای همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها به همراه دارد.

وی تصریح کرد: سخن حافظ انسان را در مسیر نسیم هدایت الهی قرار می‌دهد به طوری که اقشار مختلف مردم با هر گویشی شعر حافظ را در نجوای‌ها عارفانه‌های خود زمزمه می‌کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از علاقه مندان به شخصیت حافظ بوده‌اند خاطرنشان کرد: حافظ جلوه‌ای از عشق به قرآن است.

رئیسی: ملاک دولت شایسته‌سالاری است و با مدیران عقد اخوت ندارد

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر استانی دولت مردمی به استان فارس و در تشریح معیارهای دولت برای انتخاب مدیران در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: در مسئله انتخاب مدیران، ملاک دولت شایسته‌سالاری است و اگر مدیری دچار بی‌انگیزگی شد و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به حاشیه راند، بداند که ما با کسی عقد اخوت نداریم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به دغدغه فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور نسبت به مسئله عفاف و حجاب، با یادآوری مسئولیت همه دستگاه‌های مسئول و عموم مردم جامعه در این زمینه گفت: ما در این زمینه قانون داریم و معتقدیم همه افراد جامعه حتی کسانی که اعتقادی به این مسئله ندارند نیز برای جلوگیری از بی‌نظمی در جامعه ملزم به اجرای قانون هستند.

بزرگترین میدان گازی خشکی ایران در لامرد فارس کشف شد

وزیر نفت شامگاه جمعه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس با حضور جمعی از فعالان اقتصادی که در دومین روز دور دوم سفر استانی رئیس جمهور در شیراز برگزار شد، ادامه داد: کشف این میدان گازی موجب تحول بزرگ در فارس خواهد بود که در دولت فعلی به نتیجه رسید.

اوجی با بیان اینکه این وزارتخانه پروژه‌های زیادی در این استان در دست اقدام دارد، اظهار کرد: ۶ میلیارد دلار پروژه‌های گازی و نفتی و پالایشگاهی استان فارس در دست اقدام است.

۸۵ درصد از مصوبات سفر اول به فارس محقق شد

آیت الله رئیسی در پایان سفر دو روزه به استان فارس گفت: یکی از دستورالعمل‌های دور دوم سفر به استان فارس بررسی نتیجه مصوبات سفر نخست بود که براساس گزارش‌ها ۸۵ درصد این مصوبات به سرانجام رسیده است.

رئیس‌جمهور افزود: ۱۵ درصد باقیمانده نیز در دست اجرا است اما هنوز نمی‌توان در این زمینه گزارش داد.

افشاگری وحیدی درباره پشت پرده جنجال‌های اخیر درباره اتباع افغانستانی

وزیر کشور با بیان اینکه حرکت مرموزانه درباره اتباع افغانستانی شروع شده که می‌خواهد ستیزی بین جامعه ایرانی و این مهاجران ایجاد کند، گفت: دستگاه‌های جاسوسی دشمن بعد از ناامیدی در ایجاد اغتشاش، روی این موضوع کار می‌کنند.

وی تأکید کرد: ‏استانداران و فرمانداران در چارچوب ضوابط ابلاغی درباره اتباع و مهاجران اقدام کنند.

۲۲ مهر

آیت‌الله رئیسی: اقدامات سران صهیونیستی در غزه مصداق بارز جنایت جنگی و نسل کشی است

رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و «هیثم بن طارق» سلطان عمان، با اشاره به جنایات غیرانسانی رژیم صهیونیستی در غزه، با تاکید بر ضرورت توقف هر چه سریع‌تر ماشین جنایات جنگی و نسل‌کشی این رژیم گفت: اظهارات و اقدامات سران صهیونیستی در روزهای اخیر، مصداق بارز جنایت جنگی، نسل‌کشی و نقض آشکار همه معاهدات بین‌المللی است.

شفاف شدن تراز مالی ١۵٠٠ مجموعه در دولت سیزدهم

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در همایش روز جهانی استاندارد، گفت: بسیاری از محرمانه‌ترین اطلاعات را در جهت شفاف‌سازی در اختیار مردم گذاشتیم و اکنون تراز مالی یک‌هزار و ۵٠٠ مجموعه در دولت سیزدهم مشخص و شفاف است.

۲۳ مهر

رئیسی در پاسخ به تماس مکرون: شباهت رفتار صهیونیستها با نازی‌ها؛ کشتار ۷۰۰ کودک در ۷ روز قابل توجیه نیست

رئیس‌جمهور بعد از ظهر یکشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با طرح یک پرسش از کشورهای غربی و حامیان رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه کشتار ۷۰۰ کودک مظلوم و بی‌گناه غزه توسط این رژیم با کدام ملاک و معیاری قابل توجیه است، اقدامات رژیم صهیونیستی را یادآور رفتار نازی‌ها دانست.

شرایط داوطلبان انتخابات مجلس برای ثبت‌نام نهایی اعلام شد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره (۸) شرایط داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای ثبت‌نام نهایی اعلام کرد.

در متن این اطلاعیه آمده بود: به آگاهی متقاضیان داوطلبی انتخابات سراسری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده ۵۳ قانون انتخابات مذکور، ثبت‌نام داوطلبان از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۷/۲۷ تا روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ جمعاً به مدت ۷ روز و از ساعت ۸ لغایت ۱۸ به عمل خواهد آمد؛ لذا داوطلبان می‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود از طریق رایانه و با دریافت رمز یکبار مصرف از شماره تلفن همراهی که با آن پیش ثبت نام خود را انجام داده‌اند، در مهلت تعیین شده به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه و نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

آیت الله رئیسی: ۳۶ هزار مسکن در دولت سیزدهم به معلولان تحویل داده شد

رئیس جمهور ضمن مکلف کردن ادارات و سازمان‌های اجرایی کشور به ایجاد مشاغل متناسب با وضعیت معلولان به‌ویژه کم‌بینایان و نابینایان تاکید کرد:‌ اینکه امروز ۳۶ هزارمین مسکن در این دولت تحویل معلولین عزیز می‌شود بسیار جای خرسندی است.

آیت‌الله رئیسی به مناسب روز جهانی عصای سفید میزبان جمعی از نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جامعه کم‌بینایان و نابینایان کشور بود و در جلسه‌ای پای صحبت آنان نشست و مسائل و مشکلات آنان رو جویا شد.

۲۴ مهر

رایزنی آیت‌الله رئیسی با رئسای جمهور روسیه و ترکیه درباره تحولات غزه

رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با رئسای جمهور روسیه و ترکیه، ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای کمک به مردم غزه و توقف جنایات رژیم

وی در واکنش به اعلام موضع مشترک پوتین در تحلیل تحولات غزه تاکید کرد: گروه‌های مقاومت در تشخیص و تصمیم‌گیری مستقل هستند و طبعاً هر اقدامی از سوی گروه‌های مقاومت در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها و دفاع مشروع آنها باید مورد تأیید همگان باشد.

رئیس‌جمهور: وطن‌دوستی یکی از شاخص‌های مهم نخبگی است

آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین همایش ملی نخبگان با تاکید بر اینکه وطن دوستی به عنوان یکی از شاخص‌های نخبگی در کشور است، اگر کسی وطن دوست و مردم دوست نباشد و صرفا فکر کند که من نخبگی دارم و کسب درآمد می کنم و کاری به مردم و مشکلات آنها و مسائل وطن ندارم به نظرم در این نخبگی باید تردید کرد.

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بررسی قتل «داریوش مهرجویی»

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

آیت‌الله رئیسی با تسلیت فقدان داریوش مهرجویی، از دستگاه‌های انتظامی و قضایی خواست که شناسایی و مجازات عوامل قتل آن مرحوم را با فوریت و قاطعیت پیگیری کنند و وزارت فرهنگ را نیز مکلف کرد تجلیل شایسته از خدمات هنری این کارگردان مؤلف سینمای کشور را در دستور کار قرار دهد.

«علی بهادری جهرمی» با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری ویژه و سریع حادثه قتل داریوش مهرجویی اظهار کرد: در جلسه روز گذشته هیأت دولت، وزارتخانه‌های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون حادثه دلخراش قتل کارگردان مطرح کشور، آقای داریوش مهرجویی و همسر ایشان و اقداماتی که طی ساعات اولیه انجام شده، گزارشی ارائه کردند.

وی افزود: پیرو این گزارش، رئیس‌جمهور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فقدان این هنرمند برجسته به خانواده ایشان و جامعه هنری کشور، به بخش‌های انتظامی و امنیتی دستور دادند با جدیت و سرعت مضاعف، موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتایج اقدامات به مردم نیز اطلاع‌رسانی شود.

۲۵ مهر

تاکید رهبر انقلاب به مجلس برای حفظ ساختار لایحه برنامه هفتم توسعه

سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به مکاتبه رئیس‌جمهور با رهبر معظم انقلاب پیرامون تغییرات گسترده مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: پیرو نامه آیت‌الله رئیسی به رهبر انقلاب، ایشان به حفظ ساختار لایحه و رعایت اصل ۷۵ قانون اساسی تاکید کردند.

معاون اول رئیس جمهور عازم بلاروس شد

محمد مخبر به دعوت رسمی نخست وزیر بلاروس و به منظور رایزنی و تبادل دیدگاه‌ها با مقامات عالی بلاروس و در صدر هیاتی بلند پایه به مینسک سفر کرد.

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

وی در اولین برنامه خود در این سفر به دیدار الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس رفت و پس از آن در محل نخست وزیری بلاروس مورد استقبال رسمی همتای خود قرار گرفت. وی همچنین با روسای مجلس بلاروس دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد

برگزاری نشست هیات‌های عالی رتبه ایران و بلاروس با حضور معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر بلاروس و نشست با فعالان اقتصادی و تجاری ایرانی و بلاروسی از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

ضوابط حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌ها در فضای مجازی مشخص شد

چارچوب فعالیت‌ها و محتوای منتشر شده از سوی مسئولان و دستگاه‌ها در فضای مجازی در جلسه ۲۵ مهرماه شورای‌عالی فضای مجازی مشخص شد.

براساس این مصوبه چارچوب فعالیت‌ها و محتوای منتشر شده از سوی مسئولان و دستگاه‌ها در فضای مجازی مشخص شد تا اولاً امکان اطلاع‌رسانی بهتر و دقیق‌تر از این طریق به مردم ایجاد شود و در وهله بعد ضمن حمایت از خدمات پایه داخلی، مردم نیز بتوانند با اطمینان بیشتری به حساب‌های کاربری مسئولان و دستگاه‌ها مراجعه کرده و در نتیجه تعامل مردم و مسئولان تسهیل شود.

رئیسی: اقدامات مجرمانه و دیوانه‌وار صهیونیست‌ها موجب توسعه درگیری‌ها می‌شود

رئیس‌جمهور گفت عصر سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل، تحولات فلسطین و اجرای عملیات طوفان‌الاقصی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی را واکنشی به تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی و نقض گسترده حقوق اولیه فلسطینیان از جمله حق حیات آنها عنوان و تصریح کرد: اقدامات مجرمانه، دیوانه‌وار و غیرقانونی صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه نه تنها کمکی به حل مساله نخواهد کرد بلکه موجب تشدید و توسعه دامنه درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه خواهد شد.

اعلام عزای عمومی در کشور بدنبال جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی غزه

در پی جنایت جنگی و حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان غزه و نسل‌کشی مردم مظلوم و کشتار صدها مرد، زن و کودک بی‌گناه، دولت جمهوری اسلامی ایران با محکومیت این وحشی‌گری جنون‌آمیز، روز چهارشنبه ۲۶ مهر را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

۲۶ مهر

رئیس‌جمهور: شعله آتش بیمارستان المعمدانی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

آیت‌الله رئیسی در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به یک بیمارستان در غزه تصریح کرد: شعله آتش بیمارستان المعمدانی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید.

وی افزود: سکوت هیچ انسان آزاده‌ای در مقابل این جنایت جنگی جایز نیست.

ایران علیه جنایات صهیونیست‌ها به پاخاس؛ به اذن رهبرم، حریفت منم

اجتماع عظیم مردمی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین به‌صورت همزمان در میدان انقلاب تهران و میادین اصلی و آیینی شهرهای مختلف کشور برگزار شد.

در تهران این تجمع که از ساعت ۱۵ در میدان انقلاب تهران آغاز شد و اقشار مختلف مردم از زن و مرد و پیر و جوان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه، جنایات وحشیانه و کودک کشی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

رئیس‌جمهور در اجتماع عظیم مردم تهران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی گفت: هر قطره خون فلسطینی‌ها یک گام صهیونیست‌ها را به سقوط نزدیک می‌کند و رژیم صهیونیستی با این جنایت‌ها نمی‌تواند شکست خود را جبران کند.

داوطلبان انتخابات مجلس موظف به اعلام شماره حساب شدند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره (۹) بر ضرورت اعلام شماره حساب داوطلبان برای هزینه‌های انتخاباتی در راستای اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی تأکید کرد.

وزیر کار: ساخت مسکن ۲۵ متری دروغ سال است

سیدصولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از نمایندگان به بهانه تشکیل تعاونی به نزد من آمد، در پاسخ به وی گفتم ما از تشکیل تعاونی مسکن استقبال و حمایت می‌کنیم و اصلا بحثی از متراژ واحدهای مسکونی بیان نشد.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که مگر وزارت تعاون متولی ساخت‌ مسکن است؟

احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران و اهالی هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز احداث ۲ هزار واحد مسکن خبرنگاران، هنرمندان، نویسندگان، اهالی هنر و فعالان قرآنی خبر داد و گفت: اعضای صندوق هنر می‌توانند در طرح مسکن خبرنگاران و هنرمندان ثبت‌نام کنند ولی باید شرایط عمومی نهضت ملی مسکن را دارا باشند.

پیشرفت فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در دولت سیزدهم

محمد اسلامی در حاشیه حیاط دولت به خبرنگاران گفت: در ابتدای دولت سیزدهم پروژه‌های ۲ و ۳ نیروگاه‌های اتمی بوشهر محدود بود و حدود ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کردند اما اکنون نزدیک به ۳ هزار نفر در همه زمینه‌ها فعالیت می‌کنند.

۲۷ مهر

ثبت‌نام نهایی ۹۵۹ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در پایان روز نخست

در مهر۱۴۰۲ چه گذشت؟ از ضرب العجل ۱۵ روزه به بانک ها تا شکست پروژه تحریم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: در پایان روز اول ثبت‌نام نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۹۵۹ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس، ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

بهره‌برداری ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح زیربنایی با حضور معاون رییس جمهور در یزد

۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح و پروژه زیربنایی، با حضور داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در استان یزد به بهره برداری رسید.

۲۸ مهر

ثبت نام نهایی ۱۶۱۳ نفر در پایان روز دوم برای انتخابات مجلس

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور جمعه شب در پایان روز دوم ثبت نام نهایی انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در این دو روز از بین ۳۸ هزار و ۸۶۹ نفری که در مرحله پیش ثبت نام پذیرفته شده بودند، ۱۶۱۳ نفر ثبت نام‌خود را قطعی کردند و جزو داوطلبان رسمی هستند.

۲۹ مهر

دستور رئیسی به دستگاه‌ها برای کاهش هزینه‌های زیارت

رئیس‌جمهور در سومین جلسه شورای‌ عالی حج در دولت مردمی سفر آسان، ارزان و دلنشین را سه رکن مهم برنامه‌های زیارتی برشمرد و دستگاه‌های متولی را مکلف کرد با برداشتن موانع از پیش روی مردم، برای کاهش هزینه‌های زیارت برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله رئیسی در این جلسه هدایت، نظارت و حمایت را وظیفه اصلی دستگاه‌های متولی حج و زیارت عنوان کرد و بر ضرورت فعال کردن ظرفیت‌های مردمی در عملیات زیارت تاکید کرد.

پایان روز سوم ثبت‌نام‌ها؛ نام‌نویسی ۳۹۰۹ داوطلب انتخابات مجلس

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: با نام نویسی ۲ هزار و ۲۹۶ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شمار ثبت نام‌کنندگان در انتخابات در پایان روز سوم به ۳ هزار و ۹۰۹ نفر رسید.

۳۰ مهر

رئیسی: سخنان بایدن اعتراف ناخواسته به جعلی بودن رژیم صهیونیستی است

رئیس‌جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت با اشاره به حمایت بی‌شرمانه آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها، اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر اینکه «اگر رژیم صهیونیستی در این منطقه وجود نداشت آمریکا برای ایجاد آن تلاش می‌کرد»، سخنانی ارتجاعی، ‌ضد دمکراسی، ضد انسانی و حاوی چند نکته بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ‌نکته اول اینکه آمریکایی‌ها پاسخ دهند چنین سخنانی با کدام قانون، معاهده و مقررات بین‌المللی سازگاری دارد؟ ‌ دوم اینکه چنین اظهاراتی اعتراف ناخواسته به جعلی بودن رژیم غاصب صهیونیستی است و نکته سوم که می‌تواند به‌عنوان هشداری مورد توجه دولت‌های اسلامی منطقه قرار بگیرد اینکه چنین سخنانی بیانگر این واقعیت است که برای آمریکا حفظ رژیم غاصب صهیونیستی به مراتب مهم‌تر از حیات انسان‌ها به‌ویژه زنان و کودکان است.

ثبت نام ۲۶۳۳ نامزد در روز چهارم/۶۵۴۲ نفر داوطلب انتخاب مجلس شدند

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ درباره ترکیب آماری داوطلبان در نام‌نویسی نهایی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در این ترکیب ۹۰ درصد مرد و ۱۰درصد زنان هستند.

وی افزود: با نام نویسی ۲ هزار و ۶۳۳ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان روز چهارم نام نویسی، شمار ثبت‌نام‌کنندگان قطعی انتخابات به ۶ هزار و ۵۴۲‌ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha