صادرات کالاهای اظهاری در گمرک خسروی ۹۴ درصد رشد داشته است

قصرشیرین - ایرنا - ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد ۹۴ درصدی ارزش و افزایش ۵۴ درصدی وزن صادرات کالاهای اظهاری گمرک خسروی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده روز سه‌شنبه به ایرنا توضیح داد که در این مدت ۵۵۹ میلیون دلار کالای صادراتی به وزن یک میلیون و ۹۵ هزار تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه‌ترین زمان به انجام رسیده است.

وی عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی و انواع کاشی عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده است را ۲۵۶ میلیون دلار کالا به وزن ۵۹۰ هزار تن عنوان کرد.

عباس‌زاده تصریح کرد: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور از ابتدای امسال تاکنون از طریق گمرک خسروی به مقصد عراق در هم سنجی با سال قبل از لحاظ ارزش ۴۲ درصد و از حیث وزن ۴۸ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت و شیشه جام عنوان کرد و ادامه داد: در مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۸۱۵ میلیون دلار به وزن یک میلیون و ۶۸۵ هزار تن است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه افزود: این میزان کالای صادر شده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۱۲ درصدی و از لحاظ وزن کاهش هشت درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

مرز خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha