تعویض ۶۰ یونیت پله‌های برقی پایتخت در اولویت/جمع‌آوری پل حافظ نهایی نشد

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه متولی نگهداشت پل‌های عابر پیاده از سازمان زیباسازی به حوزه فنی و عمرانی واگذار شد، گفت: در اولین گام تعویض ۶۰ یونیت پله برقی سطح شهر از اردیبهشت سال آینده انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی حق بین روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح بزرگراه شوشتری در شرق تهران افزود: با مصوبه شورای شهر وظیفه نگهداشت پل‌های مکانیزه عابر پیاده به حوزه فنی و عمرانی واگذار شده و جابجایی اعتبارات نیز برای سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: قطعا از نیمه اول سال یونیت‌های پله برقی در پل‌های عابرین پیاده نصب می‌شود و شهروندان شاهد اتفاقات خوبی در این بخش خواهند بود.

وی در خصوص مهمترین اقدامات شهری در حوزه فنی و عمرانی نیز گفت: در راستای اجرای طرح بزرگراه شهید بروجردی فاز دوم کماکان هشت پلاک معارض داریم ولی همزمان با رفع این معارضین، در مدت هشت ماه این فاز را تحویل خواهیم داد.

به گفته حق بین، اجرای شاخه غربی طرح بزرگراه یادگار امام (ره) نیز بسیار مهم است چرا که شاهد حجم ترافیک در میدان فتح و سی متری جی هستیم بنابراین عملیات اجرایی در این محل در حال انجام است.

تعویض ۶۰ یونیت پله‌های برقی پایتخت در اولویت

وی اضافه کرد: تکمیل تقاطع میدان جی نیز بسیار مهم است و اگر سه شیفت کار کنیم این تقاطع را تکمیل خواهیم کرد البته تلاش داریم این طرح را بطور کامل تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری تحویل دهیم.

حق بین در خصوص تونل شهید متوسلیان نیز گفت: طرح بسیار بزرگی است و نیاز دارد که در مورد قرارداد آن دقت کافی انجام شود تا فرم قرارداد مشخص شود پس از انعقاد قرارداد مدیریت پروژه به معاونت فنی - عمرانی منتقل می‌شود ابر پروژه‌ای که شاید در خاورمیانه نظیری نداشته باشد.

جمع آوری پل حافظ شاید سال بعد

وی در خصوص جمع‌آوری پل حافظ نیز افزود: دو جلسه مفصل برای بررسی تاثیر جمع آوری این پل گذاشته شد از لحاظ فنی این پل یا باید جمع آوری یا بهسازی شود که هزینه بسیار زیادی دارد و برای جمع آوری باید زیرگذر در این محل زده شود لذا قطعا این پل امسال جمع آوری نمی‌شود.

ایجاد کارخانه آسفالت با آلایندگی حداقلی

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در خصوص اخذ مجوز کارخانه آسفالت نیز اظهار کرد: اسناد این کارخانه را تحویل دادیم و درخواست مجوز موقت دادیم در محدوده شرق کارخانه‌ای نداشتیم و قطعا تردد خودروهای سنگین مشکلاتی را به همراه دارد، کارخانه‌ای با آلایندگی حداقلی را آورده‌ایم که در حال حاضر فعال است و منتظر مجوز هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه آسفالت عقب ماندگی بسیاری به دلیل بی توجهی در سال‌های گذشته ایجاد شده که انباشت کار را به همراه داشته است ممکن است در این حجم آسفالت ریزی خطاهایی رخ دهد اما تلاش خواهیم کرد کنترل کمی و کیفی خود را داشته باشیم در موضوع کیفیت تذکرات و پیگیری‌های جدی‌تری خواهیم داشت.

توسعه بزرگراه‌های پایتخت

به گفته وی، سال آینده نیز معطوف به بزرگراه‌ها خواهیم بود، نقشه راه و اکیپ‌ها مشخص شده اما عقب ماندگی در این حوزه بسیار زیاد است ولی اگر با همین روال کار کنیم سال آینده بخش زیادی از خرابی‌ها اصلاح می‌شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در خصوص ۲ طبقه شدن برخی بزرگراه‌ها در تهران نیز گفت: فعلا این کار در دستور قرار ندارد، بیشتر موضوع حمل و نقل مد نظر است که در حقیقت کاهش خودروها و توسعه حمل و نقل عمومی را پیگیری می‌کند.

وی در خصوص خودارزیابی از عملکرد معاونت فنی عمرانی در سال ۱۴۰۲ نیز افزود: ما به تعداد شهروندانمان ناظر داریم، نسبت به سال گذشته عملکرد ما بهتر بود چرا که افتتاح‌ها، تعداد پروژه‌ها، میزان آسفالت ریزی نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد و به هدفگذاری که کرده بودیم بسیار نزدیک هستیم بطوریکه در پایان سال مالی نزدیک به ۹۰ درصد طرح‌ها را محقق کردیم.

حق بین اظهار کرد: در بخش بزرگراهی در چشم انداز اقدامات حدود ۲۷ کیلومتر طرح تعریف کردیم که تاکنون ۶.۳ کیلومتر آن شامل فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی و کندرو آزادگان تحویل داده شده و مابقی ۲۷ کیلومتر چشم‌انداز نیز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ۹.۶ کیلومتر در فاز نخست بزرگراه شهید شوشتری در حال احداث است و شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) نیز فعالیت جدی در محدوده پادگان جی را شاهد است سال آینده با رفع معارضین قطعا سرعت احداث این طرح افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در سال جاری یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آسفالت تولید و پخش شده که اولویت این آسفالت ریزی در معابر درجه ۲ و سه بوده و یک سوم این آسفالت ریزی نیز در سطح بزرگراه‌های شهر تهران انجام شده است.

حق‌بین در خصوص روند اصلاح تقاطع‌ها در سطح شهر تهران نیز گفت: این پروژه ها ابعاد مختلفی دارد در برخی از آنها احداث پل داریم و در برخی نیز تنها اصلاح یک تقاطع است.

وی یادآور شد: در سال جاری ۱۸ تقاطع مقرر بود طبق برنامه تکمیل شود که این کار انجام شده و برنامه ۱۸ گانه ما تکمیل شده است، اندازه و ابعاد پروژه‌ها به بزرگی و اثرگذاری آنها وابسته بوده و برای سال آینده نیز ۲۵ تقاطع پیش بینی شده که اجرایی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ۹.۶ کیلومتر در فاز نخست بزرگراه شهید شوشتری احداث خواهد شد، افزود: این طرح با سرعت بالایی در حال انجام است و با رفع باقی‌مانده معارضین سال آینده قطعا فاز نخست آن تحویل داده خواهد شد و به این ترتیب کمربندی تهران در جنوب شرقی تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: فاز دوم این طرح نیز برای اجرا توافقات آن با منابع طبیعی انجام شده تا به طول ۶ کیلومتر احداث شود البته ممکن است دستخوش تغییراتی شود اما سه گزینه پیشنهاد دادیم که به سرعت ترکیبی از پل، تونل و مسیرسازی است که با قبول هر یک از این پیشنهادات می‌توانیم طراحی را نهایی و کار را آغاز کنیم.

به گفته وی، مساله اساسی مجموعه محیط زیست و مجموعه نظامی است که زودتر این امکان را فراهم کنند تا بتوانیم طراحی را قطعی و کار را آغاز کنیم البته برآورد اعتبارات این طرح در فاز نخست ۷۰۰۰ میلیارد ریال بوده که ممکن است با تغییرات در طرح این رقم تغییر داشته باشد.

احداث زیرگذر میدان سپاه اجرایی می‌شود

حق بین در خصوص احداث زیرگذر میدان سپاه نیز گفت: این طرح درخواست منطقه هفت بوده اما شرایط خاص اجرایی دارد و طرح سختی است.

معاون شهردار تهران افزود: هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم و سال آینده این طرح عملیاتی می‌شود و امیدواریم در همین سال تکمیل شود. قطعا در کاهش ترافیک محدوده تأثیر بسیاری دارد، پروژه‌ای که در مسیر غرب به شمال میدان سپاه اجرایی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha