برپایی عید همدلی برای ۴۴ هزار دانش‌آموز نیازمند هرمزگانی

بندرعباس - ایرنا - در آستانه نوروز و شب عید که نیازمندان و تهیدستان چشم یاری به خیران و کمک‌های مردمی دوخته‌اند، بیاییم همه با هم برای کمک به همنوع در جشن احسان و نیکوکاری که امسال با شعار سراسری «عید همدلی» در مدارس هرمزگان برای کمک به ۴۴ هزار دانش آموز این استان برپا شده است، سهیم باشیم.

به گزارش ایرنا، خدمت‌گزاری به بندگان خدا مورد توجه همه ادیان الهی، به‌ویژه دین اسلام بوده و در واقع بدون همدلی و همکاری، بسیاری از اهداف اجتماعی به سرانجام نخواهد رسید لذا می‌طلبد برای رضایت خداوند و وسعت رزق و روزی شادی‌هایمان را با نیازمندان تقسیم کنیم و شب عیدی به یاد بچه‌های نیازمند باشیم.

جشن احسان و نیکوکاری با همکاری افراد خیر و نیکوکار مسائل و مشکلات دانش‌آموزان نیازمند و محروم را برطرف کرده و دانش‌آموزان با کمک‌های خود یاری‌گر گره‌ای هرچند کوچک از نیازمندان هستند.

۱۴ تا ۲۱ اسفندماه هر سال به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نام گرفته که امسال این جشن در روز ۲۲ اسفندماه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان و با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی در مدارس سراسر استان و به صورت نمادین در دبستان دخترانه «دانا» در بندرعباس برپاشده تا از محرومان و نیازمندان به‌ویژه دانش آموزان دستگیری و دلجویی کنیم.

همدلی ۴۳۰ هزار دانش آموز هرمزگانی با نیازمندان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان در حاشیه مراسم نمادین جشن نیکوکاری در دبستان دخترانه دانا بندرعباس گفت: ۴۳۶ هزار و ۹۹۸ دانش‌آموز این استان با مشارکت در جشن نیکوکاری و کمک به همنوعان خود، همدلی و بخشندگی خود را به نمایش گذاشتند.

محمود غیبی افزود: هرساله جشن نیکوکاری در آستانه عید نوروز و با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند در مدارس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا سه‌هزار و ۵۰۰ مدرسه در قالب ۱۸ هزار و ۳۴۷ کلاس درس در هرمزگان با مشارکت سازمان دانش‌آموزی و کمیته امداد هرمزگان در این جشن معنوی کمک‌ها و هدایای دانش‌آموزان را جمع‌آوری کرده و با اولویت همان مدارس توزیع می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: همچنین اگر مدرسه‌ای دانش آموز نیازمند نداشته باشد، می‌تواند با هماهنگی به سایر مدارس که نیازمند هستند، کمک‌ها و هدایای جشن نیکوکاری توزیع کنند.

سامانه #۸۸۷۷* آماده دریافت کمک‌های مردمی در قالب جشن نیکوکاری

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: سامانه #۰۷۶*۸۸۷۷* برای دریافت کمک‌های مردمی در قالب جشن نیکوکاری فعال بوده و شهروندان می‌توانند از این طریق به راحتی کمک خود را به این جشن واریز کنند.

عیسی زارعی افزود: جشن احسان و نیکوکاری با شعار «عید همدلی» در سراسر استان هرمزگان به صورت نمادین در دبستان دخترانه دانا با همکاری سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش و کمیته امداد برگزار شد.

زارعی با اشاره اینکه امیدواریم فرهنگ‌سازی خیر و احسان در بین کودکان و نوجوانان نهادینه شود، بیان کرد: کمک‌هایی که توسط دانش آموزان و مردم نیک اندیش در عرصه جشن نیکوکاری جمع‌آوری می‌شود با اولویت دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان یادآور شد: خیران و مردم نیکوکار می‌توانند در جشن نیکوکاری با کد دستوری و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۴۸ در جشن نیکوکاری مشارکت داشته باشند.

درحال حاضر تعداد ۴۴ هزار دانش آموز نیاز از خدمات کمیته امداد هرمزگان بهره‌مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha