بیش از ۳۸ هزار نفر از خراسان جنوبی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۳۸ هزار ۹۷۰ نفر از این استان شرکت کردند که ۱۵۹ نفر و هشت دستگاه مشارکت کننده برگزیده شدند.

محمود حاجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و بخش ویژه امام حسن عسکری (ع)، با انتشار فراخوانی از ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کرد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر آمارهای کمی و کیفی مشارکت‌کنندگان استان در این جشنواره اظهار کرد: تلاش‌های ما تاکنون نتیجه داده و هر ساله این جشنواره پرشورتر از سال گذشته در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح کمی و کیفی و به ۲ صورت فردی و گروهی برگزار شد که استان ما در بخش کیفی رتبه چهارم کشور را به دست آورد.

وی ادامه داد: این جشنواره با توجه به مطالبه مردم در بخش‌های مختلفی همچون پویش کتابخوانی، شعر، هنرهای دیجیتال، هنرهای تجسمی، دست سازه، داستانک و قصه گویی برگزار شد.

حاجی با اشاره به مشارکت هشت دستگاه اجرایی استان در جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی، استان، آموزش وپرورش، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مرکز آموزش امام رضا(ع) ۰۴ بیرجند، شهرداری بیرجند و سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیشترین مشارکت را داشتند.

وی با اشاره به معرفی سه نفر برگزیده ملی در رشته‌های دست سازه و پویش کتابخوانی، گفت: همچنین از ۶۲ نفر به نمایندگی از سایر برگزیدگان شامل سه نفر برگزیده خانوادگی، چهار نفر برگزیده چهارگزینه‌ای، پنج نفر داستانک، یک نفر شعرسرایی، پنج نفر هنرهای دیجیتال، هشت نفر برگزیده دست سازه، ۱۵ نفر هنرهای تجسمی و ۲۱ نفر تجلیل و قدردانی شد.

وی یادآور شد: این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌هایی است که در حوزه کتابخوانی هر ساله برگزار می‌شود و یکی از ملاک های ارزیابی کمی و کیفی ما در حوزه کتاب است لذا تلاش می‌کنیم به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha