۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85415277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی و رسیدگی به غیبت اعضای شورای شهر غیرقانونی است

اهواز - ایرنا - عضو شورای شهر اهواز گفت: بررسی و رسیدگی به غیبت اعضای شورای شهر غیرقانونی بوده و باید شورای حل اختلاف در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

به گزارش ایرنا سیاوش محمودی روز دوشنبه در صحن علنی شورای شهر، اقدام هیات رییسه در خصوص بررسی و رسیدگی به غیبت اعضا را غیرقانونی دانست و گفت: بر اساس قانون، غیبت در جلسات با اطلاع رییس شورا مقدور است که ما قبل از تشکیل جلسه این غیبت خود را به صورت کتبی و شفاهی به رییس شورا اعلام کردیم.

وی افزود: در کجای کشور جلسات رسمی شورا را پشت سر هم و به صورت رگباری تشکیل می‌دهند؟ اصلا چنین کاری قانونی است؟ این موضوع توسط هیات حل اختلاف در حال رسیدگی بوده و به زودی جواب آن مشخص می‌شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: طبق قانون، رسیدگی به موجه و غیرموجه بودن غیبت اعضا، باید در پایان جلسه بعد انجام و عضو غایب دلایل خود را اعلام کند. سوال اینجاست که در این مدت چند غیبت و تاخیر توسط شورا بررسی شده است؟

وی بیان کرد: غیبت اعضا، زمانی درست است که جلسه رسمی شورا تشکیل شود اما در صورت تشکیل نشدن جلسه، عملا غیبتی وجود ندارد همچنین به استناد قانون تنها یک جلسه غیبت را می‌توان بررسی کرد.

محمودی گفت: تشکیل جلسه فوق‌العاده با درخواست شهردار، فرماندار و یا به تشخیص شورا انجام می‌شود به این شکل که اعضای شورا، تشکیل جلسه فوق‌العاده را خواستار شدند و در صورتی که رای بیاورد جلسه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بنا بر نظم در شورا و رسیدگی به غیبت اعضا است ابتدا باید غیبت دوستان در جلسات تلفیق بررسی شود چرا که از ۱۰ جلسه تنها یک جلسه به حد نصاب رسید لذا بررسی غیبت‌ها را قانونی نمی دانم.

در ادامه حجت اله زارع زاده دیگر عضو شورا توضیح داد: تشکیل جلسه فوق العاده تعریف مشخصی داشته و بنا به ضرورت توسط فرماندار، شهردار و رییس شورا با اعلام قبلی برگزار می شود اما اینکه بدون هیچ طرح موضوع قبلی جلسه فوق العاده برگزار شود هیچ وجه قانونی ندارد.

شورا را به سمت و سوی مجادله و طناب‌کشی نبریم

وی اظهار کرد: ما بر قانونی بودن جلسات فوق العاده هیچ مشکلی نداریم و از رییس شورا توقع داریم که شورا را به سمت و سوی مجادله و طناب‌کشی نبریم چرا که بازنده اصلی مردم اهواز هستند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: اینکه وقت شورا را صرف بررسی غیبت‌هایی کنیم که مبنای قانونی ندارد تنها وقت تلف کردن است. آیا ضرورت دارد که طی ۲ هفته، ۱۱ جلسه برگزار کنیم؟ در حالی که هیچ حادثه غیرمترقبه‌ای در شهر رخ نداده است.

وی تاکید کرد: شورا نماد و ویترین شهر اهواز است لذا بهتر است که به جای پرداختن به این مسائل، پیگیر حقوق و شرایط پرسنل شهرداری باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha