۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85415291
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۷۷ زمین چمن مصنوعی در مدارس همدان احداث و بهره برداری شد

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۷۷ زمین چمن مصنوعی داخل مدرسه‌ای با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال در قالب طرح شهید سردار سلیمانی در فضاهای آموزشی استان در دولت سیزدهم احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رسول شیدایی روز سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) اظهار کرد: برای ساخت و بهره برداری این زمین های ورزشی، ۲۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و خیران و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی هزینه شد.

این مسوول گفت: با اجرای این طرح در مجموع ۴۳ هزار متر مربع فضای ورزشی روباز به سرانه ورزشی دانش آموزی استان همدان اضافه شد.

وی با بیان اینکه تا پیش از روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم فقط یک زمین چمن مصنوعی داخل مدرسه ای در استان همدان ساخته شده بود اما در دولت سیزدهم در مقاطع مختلف زمانی شاهد ساخت و بهره برداری زمین چمن مصنوعی در مدارس بودیم،افزود: طی هفته جاری هفت زمین چمن مصنوعی در جمع به متراژ چهار هزار و ۳۲۰ متر مربع، به ارزش ریالی بیش از ۳۹ میلیارد ریال با اولویت مدارس کم برخوردار افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به سایر اقدامات دولت سیزدهم در این اداره کل افزود: بهسازی و تعمیر سرویس های بهداشتی مدارس استان با بیش از ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارتخانه و ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات خیران، توزیع تجهیزات اقلام و تجهیزات بهداشتی به مدارس استان با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و وزارتخانه از دیگر اقدامات شاخص اجرایی در زمینه آموزش و پرورش بوده است.

شیدایی، امور تربیتی را یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین حوزه های آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: برهمین اساس دولت سیزدهم نگاه و توجه ویژه ای به این بخش دارد.

۷۷ زمین چمن مصنوعی در مدارس همدان احداث و بهره برداری شد

بیش از ۲۰ هزار معلم در همدان مشمول رتبه بندی شدند

وی ادامه داد: قانون رتبه بندی معلمان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و از اوایل تابستان سال گذشته همکاران فرهنگی شروع به بارگذاری مستندات در سامانه رتبه بندی کردند که آبان ماه سال جاری ابتدا رتبه آموزشیار معلم و یا رتبه یک برای همه مشمولین در نظر گرفته شد و احکام مربوطه صادر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: پس از اتمام بررسی مدارک و اسناد بارگذاری شده در سامانه، رتبه اصلی معلمان تعیین و در بهمن ماه سال گذشته جهت صدور احکام به ادارات تابعه ابلاغ و معوقات مربوطه از تاریخ اجرا پرداخت شد.

شیدایی اظهار کرد: در استان همدان ۲۰ هزار و ۱۲۵ معلم مشمول رتبه‌ بندی شدند و با توجه به این که سامانه اعتراضات رتبه بندی فعال شد، ۱۲ هزار و ۱۹۲ نفر نسبت به رتبه ها اعتراض داشتند که مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی اعتراضات رتبه، حدود هشت هزار و ۳۴۵ نفر ارتقا رتبه داشتند و احکام مربوط صادر شد.

مشکل کمبود معلم در همدان مدیریت شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه با تدابیر انجام شده مشکل کمبود معلم در همدان را مدیریت کرده ایم، گفت: مشکلی از نظر فضا، تجهیزات و نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده وجود ندارد و با برنامه ریزی های انجام شده سال تحصیلی را بدون کمبود نیرو آغاز خواهیم کرد.

شیدایی اظهار کرد: ۴۴۳ نفر در مرحله اول و ۲۱۸ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آموزگار ابتدایی عادی و استثنایی از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ (برگزاری آزمون) و به طور مجموع ۶۶۱ نفر در آموزش و پرورش همدان جذب شدند.

وی ادامه داد: ۲۳۷ نفر دبیر و هنرآموز نیز از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ در استان امسال‌ جذب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۴۵۱ نفر از طریق کنکور سراسری در سال جاری در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند و همچنین ۵۳ نفر سرباز وظیفه امسال به‌کار گرفته شده است.

استان همدان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی یا مدرسه با ۳۲۴ هزار دانش آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha