نظارت و کنترل بازار شب عید استان مرکزی با جدیت انجام می‌شود

اراک - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: باتوجه به برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات نوروز و ماه مبارک رمضان و نیاز به بررسی کمی عرضه محصولات، بازرسی از این نمایشگاه و دیگر مراکز خرید در استان مرکزی با جدیت انجام می‌شود.

«سید سعید میرنظامی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این بازرسی و بازدید به منظور نظارت مستقیم بر پایش کمیت محصولات عرضه شده در نمایشگاه بین المللی شهرستان اراک بود که از بخش‌ها و غرفه‌های این نمایشگاه بازدید و با فروشندگان و خریداران گفت‌وگو انجام شد.

وی ادامه داد: این بازدید با حضور معاونین و کارشناسان اداره کل استاندارد استان، در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت مستقیم بر پایش کمیت اقلام پرمصرف ایام نوروز و ماه مبارک رمضان صورت گرفت.

مدیر کل استاندارد با اشاره به ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تاکید کرد: تمامی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی باید مورد آزمون دوره‌ای قرار بگیرند و دارای برچسب تاییدیه صحت عملکرد باشند.

میرنظامی خاطر نشان کرد: مطابق با ماده ۴۶ قانون و تقویت توسعه نظام استاندارد، ترازوهای فاقد آزمون دوره‌ای، غیر مجاز و در صورت مشاهده با صاحبان آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی عنوان کرد: تمامی اصناف موظف به همکاری با آزمایشگاه هستند و در صورت عدم همکاری و یا هرگونه ممانعت از انجام کار به تعزیرات و مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha