بیش از ۲۸۹ کیلوگرم مواد مخدر امسال در کنگاور کشف شد
عکس آرشیوی است

کنگاور - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور از کشف ۲۸۹کیلوگرم موادمخدر و دستگیری ۳۴۴ نفر در این ارتباط طی سال جاری در شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «هوشنگ یوسفی» روز دوشنبه در جلسه کمیته مبارزه با مواد مخدر کنگاور در سرسرای فرمانداری افزود: سبزپوشان انتظامی در سال جاری ۳۳۰ خودرو قاچاقچیان را توقیف و ۱۰۶ معتاد متجاهر را نیز تحویل کمپ های ترک اعتیاد دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران مسیر انتقال مواد مخدر از کشورهای همسایه به سایر کشورها است، اظهار کرد: در راه مبارزه با مواد مخدر هزاران شهید و جانباز داده‌ایم و این نشانه عزم جمهوری اسلامی برای مبارزه با این ماده خانمان سوز است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به واسطه تلاش ارزشمندی که در این جهاد مقدس دارد، نزدیک به چهار هزار شهید در راستای صیانت از بشر تقدیم کرده است. این جهاد نه تنها برای کشور خودمان بلکه برای کشورهایی بوده که مسیر اصلی ترانزیت قاچاق مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

یوسفی اضافه کرد: سال گذشته هشت شهید در راه مبارزه با مواد مخدر داشتیم؛ اینها جوانان غیور این مملکت بودند.

وی بابیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مسائل مهم اجتماعی جامعه است، تاکیدکرد: کوتاهی در این امر دامن‌گیر تک‌تک آحاد جامعه و خانواده ها خواهد شد و بدون تردید منجر به خشکیده شدن ریشه خانواده‌ها می‌شود، پس نباید به راحتی از کنار آن رد شد.

او در ادامه از مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان مهم‌ترین کانون سوداگران مرگ برای ضربه زدن به نسل جوان یاد کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه ها، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و افزایش آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان از مضرات موادمخدر توسط اساتید مربوطه باید مورد توجه جدی دست‌اندرکاران آموزش قرار گیرد.

وی در پایان از اقدامات و پیگیری های دستگاه های عضو شورا در رابطه با پدیده شوم و خانمان سوز اعتیاد و مواد مخدر تشکر کرد و خواستار هم افزایی و مشارکت تمام دستگاه ها در اجرای برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر شد.

کنگاور با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha