۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۰
کد خبر: 85415552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید خبرنگاران یزد از طرح توسعه فولاد آلیاژی ایران + فیلم

یزد- ایرنا - تعدادی از خبرنگاران یزد روز دوشنبه در قالب تور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت از طرح‌های توسعه «یزد یک» و «نورد وایر» شرکت فولاد آلیاژی ایران بازدید کردند.

به گزارش ایرنا ، طرح «یزد یک» با ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن انواع بیلت‌های آلیاژی و مهندسی، مهم‌ترین طرح توسعه‌ای شرکت فولاد آلیاژی ایران است که در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

با بهره برداری از این واحد که ۵۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد می کند ، ظرفیت کلی فولادسازی شرکت فولاد آلیاژی ایران را به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

این بخش دارای کوره ۱۰۰ تنی قوس الکتریکی با سه الکترود ۶۰۰ میلی‌متر از جنس کربن جهت تامین دمای ۱۷۰۰ درجه سانتیگراد است. این کوره با آهن اسفنجی و آهن قراضه به عنوان مواد اولیه تامین می‎شود و در ادامه با ترکیب مواد فرا آلیاژی و قعالیتهای ریخته گری، انواع فولادهای آلیاژی با گریدهای مختلف که بعضاً برای اولین بار در حال تولید است و کشور را از واردات آنها بی نیاز می‎ کند، ارائه می‎دهد.

بخشی از این گریدهای آلیاژی برای بخش نورد و وایر مصرف و بخشی نیز به خارج از کشور صادر می شود.

یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع نیز واحد نورد وایر با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن در سال است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سالانه ۸۰ میلیارد تومان صرف تجهیزات زیست محیط شرکت فولاد آلیاژ می شود

رییس واحد محیط زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به اقدامات انجام شده زیست محیطی این شرکت گفت: حدود هشت درصد سرمایه گذاری اولیه این شرکت مرتبط با حوزه کنترل آلاینده‌ها بوده و سالانه ۸۰ میلیارد تومان هزینه راهبردی تجهیزات زیست محیطی این واحد فولادی است.

"حسین یارحسینی" افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۴ موظف به نصب سنسورهای آنلاین در دهانه دودکش های واحد هستیم به طوری که اطلاعات به صورت شبانه روزی از سوی محیط زیست پایش و رصد می شود.

وی با بیان که ۱۰ درصد از وسعت واحدها به فضای سبز اختصاص یافته است اظهار کرد: همچنین ۶۰ درصد وسعت این مجموعه به فضای سبز اختصاص دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزدگفت: شرکت فولاد آلیاژی ایران از پیشرفته‎‌ترین و بزرگترین تولیدکنندگان انواع فولاد آلیاژی و مخصوص در ایران و خاورمیانه و یکی از مدرن‌ترین کارخانجات فولاد آلیاژی دنیا با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع فولادهای آلیاژی مشتمل بر ۴۴۰ گرید فولادی است.

"کاظم صادقیان"خاطرنشان کرد: به واسطه فعالیت این شرکت‌های بزرگ، استان یزد به یکی از قطب‌های تولید فولاد در کشور تبدیل شده است. وی به بیان ظرفیت‌های استان یزد در این زمینه پرداخت و گفت: توسعه صنعتی در استان یزد با نگاه به مسائل زیست محیطی انجام شده است.

شرکت فولاد آلیاژی ایران علاوه بر تولید و برطرف کردن نیازهای صنایع مهم داخلی مانند خودروسازی‌ها، ماشین آلات و ادوات صنعتی و کشاورزی، صنایع پتروشیمی و شیمیایی و سایر صنایع تخصصی، در بحث صادرات نیز بسیار پررنگ عمل کرده و توانسته به عنوان اولین واحد تولید کننده فولاد با همکاری سازمان ملل متحد، پروژه ارتقای بهره‌وری انرژی را به انجام برساند و جزو اولین شرکت دانش بنیان فولادی در کشور است که نگرش‌های نوین را به مرحله اجرا رسانده است.

در این بازدید مدیرکل صمت استان یزد نیز حضور داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha