استاندار: کرمانشاه ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری و درمانی برای ارائه به مردم عراق دارد

کرمانشاه-ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های خوب تجاری مرزهای استان برای تعامل و ارتباط بیشتر استان کرمانشاه و استان های هم‌مرز در عراق، گفت: استان کرمانشاه در حوزه گردشگری سلامت نیز ظرفیت بالایی برای ارائه خدمات به مردم عراق دارد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی در ادامه سفر به اقلیم کردستان عراق در نشست خبری مشترک با جلال شیخ نوری رئیس و مقامات اداره مستقل گرمیان در این اداره، تصریح کرد: در دیدارها و جلسات دوستانه مشترک با مقامات اقلیم کردستان عراق تلاش کردیم که ضمن شناسایی بیشتر ظرفیت های تجاری و اقتصادی استان کرمانشاه همکاری های خود را در زمینه های مختلف با رفع موانع گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه هدف مهم این سفر علاوه بر ارتقای فعالیت ها و تعاملات دو جانبه در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توجه به امور و نکات مرزی هم بوده است، گفت: مرزهای استان کرمانشاه به ویژه پرویزخان از مرزهای مهم کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد بطوریکه در سال ۲۰۲۳ بیش از سه میلیون تن تبادل صادراتی و ترانزیتی از این مرز صورت گرفته است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به خدمات خوب فنی و مهندسی استان کرمانشاه برای ارائه خدمات به اداره گرمیان عراق، گفت که کرمانشاه ظرفیت های صنعتی و کشاورزی خوبی هم برای گسترش همکاری با گرمیان دارد.

وی بیان کرد: استان کرمانشاه همچنین در بحث شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان نیز دارای امکانات بسیار خوبی است که می تواند در این زمینه به گرمیان عراق ارائه خدمات ارائه کند.

صحرایی گفت: در زمینه های مختلف از جمله دعوت و پذیرش دانشجویان عراقی هم در رشته های فنی مهندسی و پزشکی امکانات خوبی در استان کرمانشاه وجود دارد که می تواند پذیرای دانشجویان باشد.

وی عنوان کرد: ظرفیت های خوب گردشگری نیز که در دو طرف وجود دارد حتما می تواند زمینه خوبی را برای گسترش همکاری ها فراهم کند.

استاندار کرمانشاه با دعوت از مردم منطقه گرمیان عراق برای سفر به استان کرمانشاه و بازدید از مجموعه ها و فرصت های گردشگری گفت: استان کرمانشاه همچنین در زمینه ظرفیت های بهداشتی و درمانی دارای امکانات خوبی است و با وجود بیمارستان های مجهز و تخصصی آماده خدمت رسانی به مردم خوب منطقه گرمیان می باشد.

وی گفت: حتماً برای پیگیری و اجرایی شدن این موضوعات و دیگر موضوعات مطرح شده با رئیس اداره گرمیان تلاش مضاعف خود را بکار خواهیم گرفت و با برگزاری جلسات بین ۳ تا ۶ ماهه به تقویت و اجرایی شدن آنها کمک خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه وجب به وجب خاک ۲ کشور برای ما محترم است و آنچه که در مرزها مورد توافق بین المللی قرار گرفته حتماً برای ما محترم خواهد بود گفت: آنچه که مبنا و پایه گفتگو ها و همکاری ها قرار می گیرد مرزهای پذیرفته شده بین المللی است و هیچ نکته ای دیگر نباید این موضوع را مخدوش کند.

وی افزود: با تمام جدیت به همکاری برادری و دوستانه خود با کشور عراق ادامه خواهیم داد و به دنبال گسترش همکاری و تبادلات تجاری به منظور بهره مندی از فرصت های تجاری برای مردم دو کشور هستیم.

جلال شیخ نوری رئیس و مقامات اداره مستقل گرمیان هم در این نشست مشترک، مذاکرات دوجانبه با استاندار کرمانشاه و هیات همراه را رضایتبخش توصیف کرد و گفت: در این مذاکرات در موضوعات مختلفی از جمله پیرامون مسائل مرزی و رفع موانع توسعه تبادلات تجاری گفت وگو کردیم که نتایج آن با تسهیل ترددها و کاهش مشکلات مرزی روشن می شود.

استاندار کرمانشاه در جریان سفر به اقلیم کردستان عراق با استانداران استان های حلبچه و سلیمانیه نیز دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha