۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸
کد خبر: 85415715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجمن نخبگان شاهد و ایثارگر فارس فعال شد

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸
کد خبر: 85415715
انجمن نخبگان شاهد و ایثارگر فارس فعال شد

شیراز – ایرنا – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: دبیرخانه انجمن نخبگان شاهد و ایثارگر فارس پس از چندسال نیمه فعال بودن راه اندازی شد و بی‌تردید با حضور متخصصان مختلف، مسائل حوزه شاهد و ایثارگری آسیب‌شناسی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار ابراهیم بیانی عصر دوشنبه در آیین تاسیس کارگروه هنر و فرهنگ انجمن نخبگان شاهد و ایثارگر فارس افزود: یک هزار نفر از جامعه ایثارگری فارس با تخصص‌های متعدد در این انجمن ثبت نام کرده بودند که انجمن پس از سال‌ها نیمه فعال بودن دوباره آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: در سه مقوله ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، غنی سازی اوقات فراغت جامعه ایثارگری و اشتغالزایی آنها نیازمند کمک نخبگان استان هستیم و امیدواریم با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این انجمن، به سمت هدف‌های والا گام برداریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اضافه کرد: نقش آفرینی ایثارگران و فرزندان شاهد در حوزه‌های مهمی همچون مسکن، اشتغال، معیشت، امور فرهنگی و هنری و حقوقی راهگشا خواهد بود.

بیانی با اشاره به اهمیت ترویج هنر سازنده ایرانی و اسلامی، گفت: با استفاده از زبان گویا و رسای هنر می‌توان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات موثری انجام داد از این رو آماده حمایت و بکارگیری توان هنرمندان ایثارگر و شاهد در کنار دیگر هنرمندان هستیم.
نخبگان هنری باید فرهنگ شهدا را برجسته کنند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در ادامه این آیین با بیان اهمیت و تاثیرگذاری هنر در ترویج فرهنگ شهادت، گفت: نخبگان عرصه هنر باید فرهنگ شهدا را برجسته کنند.

سردار سعید کوشکی یادآور شد: دیدارهای مستمر و دائمی رهبر معظم انقلاب با هنرمندان شاخعه‌های هنری گوناگون نشان‌دهنده اهمیت پرداختن به مقوله هنر است.

وی اظهار کرد: سه سپهر صنعت، علم و فرهنگ سازنده هر جامعه است، صنعت و علم منجر به ثروت می‌شود از این و ثروت باید تبدیل به هویت شود چرا که هیچ جامعه‌ای بدون هویت نمی‌توانند به مقصود برسد.

کوشکی بیان کرد: در جنگ شناختی دشمن علیه ملت ایران، باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج داد و قهرمانانی همچون شهید قاسم سلیمانی و شهید عبدالله اسکندری را به جوانان معرفی کرد.

وی گفت: اگر توانایی هویت سازی برای نسل جوان را اثبات نکنیم، سبب دوری آنها از آرمان‌ها و ارزش‌ها می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس عنوان کرد: از فعالیت‌های هنری و آثار هنرمندان شاهد و ایثار فارس حمایت خواهیم کرد و در زیباسازی ۱۶۰ یادمان شهید گمنام استان فارس نیز می‌توان از هنر این قشر بهره برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha