۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85415805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ بقعه متبرکه در کاشان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

کاشان _ ایرنا _ رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان گفت: ۶۰ بقعه متبرکه این شهرستان در آستانه سال نو و عید نوروز برای ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

مسلم محمودزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:برنامه های متنوعی به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ و  ماه مبارک رمضان شامل طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد:ویژه برنامه تحویل سال نو در ۴۰ بقعه و امامزاده شاخص کاشان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف کاشان از آماده سازی زائرسرا ها در برخی بقاع متبرکه توسط هیئت امناء بقاع شهرستان خبر داد و گفت: پنج مبلغ اعزامی و ۳۰ مبلغ بومی تا پایان ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه به فعالیت می پردازند.

وی با اشاره به ترتیل خوانی قرآن کریم در ۳۰ بقعه متبرکه افزود: برپایی برنامه های قرآن با حضور قاریان و ویژه برنامه های احیای شبهای قدر در ۳۵ بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه شهرستان است.

محمودزاده با اشاره به اقدامات مراکز افق بقاع متبرکه گفت: اهدای کمک هزینه به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، ۱۰۰ دست لباس به مبلغ ۲۰ میلیون ریال ، کمک دارو و درمان برای ۱۰۰ نیازمند به مبلغ یک میلیارد ریال، توزیع ۲ هزارو ۳۰۰بسته ارزاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در چهار بقعه متبرکه از جمله اقدامات مراکز افق بقاع و هیئات مستقر در بقاع متبرکه بوده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه کاشان بیان کرد: اهدای ۷۰ بسته بهداشتی، اهدای ۱۴۰ بسته تحصیلی بین نیازمندان به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات بوده است.

وی از ثبت پنج وقف جدید به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین در قالب طرح مودت برای ساخت و ساز بقاع متبرکه بیش از ۱۱ میلیارد تومان توسط خیرین هزینه شده است.

محمودزاده افزود: در راستای تعالی خانواده دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی در ۶ بقعه و توسط ۶ مربی برگزار شد.

کاشان دارای ۲ هزارو ۳۶۹ موقوفه و ۹ هزارو ۴۷۲رقبه ی وقفی و ۱۲۰ بقعه متبرکه است.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha