استاندار سیستان و بلوچستان بر استمرار خدمات رسانی به مردم سیلزده بلوچستان تاکید کرد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تمامی مدیران خدمات رسانی به مناطق مختلف بویژه روستائیان را انجام دهند و از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز سه شنبه در دوازدهمین روز حضور میدانی در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان از مناطق خسارت دیده و سد خیرآباد نیکشهر بازدید و میزان خسارات وارد شده به زیر ساخت‌های این شهرستان را بررسی کرد و افزود: سیل بلوچستان به نمادی از وحدت و همدلی مردم شیعه و سنی استان تبدیل و با آمدن مردم در صحنه خدمات رسانی یک حرکت عظیم عمومی جهت کمک به هم نوعان تشکیل شد.

وی بیان کرد: اعتبارات لازم برای ترمیم، بهسازی و احداث زیرساخت‌ها برای مناطق سیل زده تامین شده که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: سد خیرآباد با ۲۷ میلیون متر مکعب حجم آبی یکی از ذخایر آبی مهم نیکشهر محسوب می‌شود که با اعزام تیم های فنی افزایش میزان ذخیره سازی آب این سد را در دستورکار قرار خواهیم داد.

وی ضمن قدردانی از جذب اعتبارات مسکن روستایی و فعالیت های انجام شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح نیکشهر، گفت: پیگیری لازم برای جبران خسارات سیل به طرح های هادی روستایی و منازل مسکونی انجام شده و همچنین در جلسه شورای مسکن استان بانک ها را موظف به پرداخت به موقع تسهیلات مسکن خواهیم کرد.

فرماندار نیکشهر در ادامه اظهار کرد: پیرو دستور استاندار سیستان و بلوچستان، تیم‌های ارزیاب شبکه بهداشت و درمان به مناطق مختلف شهرستان اعزام و ایمن سازی آب‌های آشامیدنی جهت جلوگیری از بیماری‌ها را انجام داده‌اند.

مجیب حسنی افزود: تیم‌های امدادی و خدماتی جمعیت هلال احمر نیکشهر نیز از ابتدای شروع بارش‌ها نیز خدمات لازم را به مردم مناطق مختلف ارائه داده‌اند.
وی گفت: براساس برآوردهای انجام شده، ۳۵ کیلومتر لوله شبکه آبرسانی نیکشهر در این بارش‌ها آسیب دیده که با دستور ویژه استاندار سیستان و بلوچستان لوله‌های مورد نیاز تامین خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha