۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85415962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات رانندگی در استان مرکزی جان ۶۴۵ نفر را گرفت

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85415962
تصادفات رانندگی در استان مرکزی جان ۶۴۵ نفر را گرفت

اراک - ایرنا - فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: تصادفات رانندگی درون و برون شهری این استان از ابتدای امسال تاکنون جان ۶۴۵ نفر را گرفت.

به گزارش ایرنا، سردار هادی رفیعی‌کیا روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی منجر به فوت نسبت به مدت مشابه قبل، افزایش یک درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: ۱۰۰ نفر از کشته‌شدگان حوادث رانندگی این استان از ابتدای امسال تاکنون، در درون شهرها و بقیه در جاده‌ها رخ داده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: افزایش تعداد دوربین‌های کنترلی و پایشی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، ایمن‌سازی جاده‌ها و ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی نقش موثری در کاهش کشته‌شدگان حوادث رانندگی دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سردار رفیعی‌کیا عنوان کرد: بیشترین جرم به وقوع پیوسته سال جاری این استان تاکنون، سرقت، بویژه سرقت خرد است.

وی گفت: قبل از شروع سال جدید اولویت‌هایی از سوی ستاد مرکزی به استان‌ها ابلاغ می‌شود و هر استان هم بر حسب شرایط خود مواردی را به آن اضافه می‌کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: پیشگیری و مقابله با سرقت یکی از اولویت‌های امسال ستاد فرماندهی انتظامی این استان بود که تاکنون ۶ هزار و ۹۴ نفر سارق دستگیر و ۱۰ هزار و ۷۴۶ فقره سرقت نیز کشف شده است.

سردار رفیعی‌کیا گفت: سرقت‌های خرد و مهم در استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل هفت درصد کاهش دارد.

وی اظهار کرد: کالای قاچاق یکی دیگر از اولویت‌های کاری پلیس استان مرکزی در سال جاری است که با جدیت دنبال می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: ۵۱۹ خودروی شوتی و پنج هزار وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق از ابتدای امسال تاکنون در این استان توقیف شد.

سردار رفیعی‌کیا گفت: یک‌هزار و ۱۳۳ پرونده در خصوص قاچاق کالا در این استان تشکیل شده و تعداد دستگیرشدگان نسبت به مدت مشابه قبل، ۱۲۴ نفر بیشتر است.

وی تصریح کرد: ۴۰ هزار خدمات مشاوره‌ای در سال جاری در استان مرکزی توسط مراکز مشاوره انتظامی این استان ارایه شده و ۷۰ درصد پرونده‌های واصله به کلانتری و پاسگاه‌های استان مرکزی منجر به صلح و سازش شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: اعزام مشمولان وظیفه در این استان با افزایش چهار درصدی همراه است.

سردار رفیعی‌کیا گفت: تماس مردم استان مرکزی با سامانه ۱۹۷ پلیس، ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: ۶ هزار و ۵۵۷ معتاد متجاهر، ۶ هزار و ۲۶۲ خرده‌فروش و ۱۳۲ قاچاقچی عمده موادمخدر در استان مرکزی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: کمپ ماده ۱۶ و ماده ۴۲ یکی از مشکلات و معضلات در استان است که به تازگی مرکزی در راستای ماده ۱۶ در روستای مالک آباد اراک به ظرفیت ۱۰۰ نفر ایجاد شده که از استانداردهای لازم برخوردار نیست.

سردار رفیعی‌کیا بیان کرد: ماده ۴۲ در خصوص خرده‌فروشان است که تاکنون مرکزی در استان ایجاد نشده است.

وی گفت: یک میلیون و هشت هزار نفر تماس از ابتدای امسال تاکنون با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که حدود نیمی از تماس‌ها عملیاتی شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: مدتی بود پلیس فتا استان از ارسال لینک‌های آلوده از جمله سهام عدالت، ابلاغ قضایی و مسایل دیگر مطلع شدند که موضوع به صورت گسترده دنبال شد.

سردار رفیعی‌کیا عنوان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ سیم‌کارت مجهول‌الهویه در استان شناسایی شد که ۱۸۰ هزار لینک آلوده از طریق آنها ارسال شده بود.

وی گفت: ۲ نفر از عناصر اصلی در این خصوص دستگیر و یک نفر نیز تحت تعقیب است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: متهمان دستگیر شده از این طریق کلاهبرداری‌هایی از مردم استان‌های مختلف کشور داشته‌اند و این پرونده توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی کشف شد.

سردار رفیعی‌کیا گفت: کشف قتل یکی از اولویت‌های پلیس استان مرکزی است و کارگروه ویژه‌ای در این خصوص تشکیل شده است.

وی گفت: نزاع‌های فردی در استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون با کاهش سه درصدی و نزاع‌های دسته جمعی با افزایش سه درصدی همراه است.

وی عنوان کرد: پلیس این استان تمهیدات لازم را برای چهارشنبه‌سوری و ایام نوروز اندیشیده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: پلیس مخالف شادی مردم نیست اما خطوط قرمزی دارد که از آنها گذر نمی‌کند.

سردار رفیعی‌کیا گفت: انتظار است خانواده‌ها در چهارشنبه‌سوری نظارت ویژه بر فرزندان خود داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشند.

وی گفت: پلیس در کنار مردم است اما با افرادی که ایجاد مزاحمت و هنجارشکنی داشته باشند، برخورد جدی دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: شعار نوروزی امسال پلیس، آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت است و همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا خدمات مطلوبی به مردم ارایه شود.

سردار رفیعی کیا گفت: ۹۰ نیروی پلیس جوان کشور از ابتدای امسال تاکنون در راستای ارتقای امنیت اجتماعی به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha