۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85416091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملی پوش موی تای: قهرمانی آسیا اولین هدفم در سال جدید است

قزوین - ایرنا - ملی پوش قزوینی موی تای که این روزها خود را آماده حضور در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ تایلند می کند، گفت: نخستین هدفم در سال جدید، حضور مقتدرانه در رقابت های آسیا و کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات است.

مهرداد امیرغیاثوند، تنها نماینده قزوین در تیم ملی موی تای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند آذر ماه سال آینده برگزار می شود و تمریناتم را نیز طی هفته های گذشته برای حضور قدرتمندانه در این دوره از رقابت های آسیایی شروع کرده ام.

وی که ماه گذشته عنوان سومی کلاس A مسابقات جهانی موی تای وزن به اضافه ۹۱ کیلوگرم در تایلند را کسب کرده بود، افزود: سطح مسابقات جهانی بسیار بالا بود تا جایی که ۵۲۸ رزمی کار از ۶۰ کشور جهان با یکدیگر در آن مسابقات به مبارزه پرداختند.

غیاثوند که عنوان دومی مسابقات کیک بوکسینگ گرجستان در سال ۲۰۱۷ و برنز رقابت های موی تای ازبکستان را نیز در کارنامه خود دارد، تاکید کرد: برای حضور در رقابت های ماه گذشته تایلند سه مرحله اردوی آمادگی را با حضور و نظارت اعضای کادر فنی در کمپ های تیم ملی فدراسیون پشت سر گذاشتیم و با توجه به حضور ۱۲ موی تای کار مرد و ۶ زن در مسابقات خوشبختانه توانستیم در پایان با کسب ۱۴ مدال رنگارنگ موفقیت خوبی را کسب کنیم.

وی با اشاره به هزینه های بالای آمادگی خود برای حضور در مسابقات بین المللی، تاکید کرد: اصولا ورزشکاران در رده های حرفه ای مخارج بالایی در بخش وسایل تمرینی، تغذیه و مکمل های خود دارند و این مساله در ورزش های رزمی بیشتر به چشم می خورد.

به گفته این قهرمان کشورمان، در حوزه کاری با وجود آنکه به صورت قراردادی در یکی از شرکت های قزوین مشغول به کار است اما تا امروز وعده مسوولان در خصوص استخدام وی تحقق پیدا نکرده است.

موی تای به معنی مبارزه تایلندی است، که "موی" به معنی مبارزه و "تای" نیز به‌ معنی تایلند است، این ورزش رزمی دارای قدمتی بیش از ۲ هزار ساله در کشورهای تایلند، میانمار، کامبوج و مالزی دارد و در کشور تایلند این رشته به عنوان ورزش ملی محسب می شود و یکی از مهمترین سمبل‌های فرهنگی این کشور به شمار رفته تا جایی که روز ۱۷ مارس در این کشور روز موی‌تای نامیده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha