۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85416133
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون دادگستری همدان: ۱۲۰ پرونده تخلف گزارش های مردمی در حال رسیدگی است

همدان- ایرنا- معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: ۱۲۰ پرونده از تخلفات در زمینه های مختلف از جمله مفاسد اداری، امنیتی و تغییرکاربری بر اساس گزارش های مردم تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

به گزارش ایرنا، هادی مصطفوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: معاونت پیشگیری از جرم یک مرجع نظارتی و مطالبه گری است و مردم می توانند گزارش های خود را از طریق سامانه سجام به این معاونت ارسال کنند.

وی ادامه داد: در استان همدان ۲ هزار و ۸۷۴ دیده بان داریم که تخلفات انجام شده در سطح شهر و ادارات را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اطلاع می دهند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه قانون از گزارشگران حمایت می کند، تصریح کرد: خبرنگاران نیز می توانند از این ظرفیت برای برطرف کردن مشکلات جامعه استفاده کنند.

وی بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم باید از خانواده ها و مدارس شروع شود تا بتوانیم با پیشگیری از وقوع جرم، میزان جرائم را کاهش دهیم تا ورودی پرونده های دادگستری را کمتر شود.

مصطفوی اظهار کرد: درصدد هستیم سیمای جرم را در استان ترسیم کرده، نرخ جرم، مناطق آلوده و تحلیل آمار را مبنای سیاستگزاری کیفری قرار دهیم.

وی از دانشجویان رشته های حقوق و جامعه شناسی خواست با فعالیت علمی و عملی در باره زمینه های وقوع جرم و رفتار مجرمانه در پیشگیری از وقوع جرم موثر باشند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه قانون مبارزه با فساد را داریم، یادآور شد: درصدد تشکیل کمیته مقابله با فساد در استان همدان هستیم.

وی بسیاری از تخلفات را به دلیل عدم اجرای صحیح قانون و یا عدم برداشت صحیح از قانون دانست.

مصطفوی پیامک های حاولی لینک های جعلی و مشکلات مربوط به خرید و فروش قولنامه ای زمین را از جمله از مشکلاتی عنوان کرد که باید نرخ وقوع آنها کاهش یابد.

وی تصریح کرد: برخی ادارات دولتی مانند دانشگاه علوم پزشکی، اوقاف و امور خیریه و اداره های آب، برق و گاز باید نسبت به نگهداری از اموال بیت المال توجه بیشتری داشته باشند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از کاهش ۳۰ درصدی طلاق با انجام مشاوره های خانوادگی خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha