تمام روستاهای استان سمنان از نعمت برق برخوردارند

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85416144
تمام روستاهای استان سمنان از نعمت برق برخوردارند

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: روستای بدون پوشش شبکه برق در استان وجود ندارد و تمام مناطق روستایی از نعمت انرژی برق برخوردارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی نژاد روز سه شنبه به خبرنگاران افزود: تمام ۶۶ هزار جمعیت خانوار روستایی در استان سمنان از نعمت برق برخوردارند و ۴۵۹ روستای شناسایی شده در استان دارای شبکه دائم هستند.

وی افزود: اکنون رویکرد صنعت توزیع برق استفاده از ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر نظیر خورشیدی است تا با استفاده از این امکان خدادی، در اکثر مناطق استان حتی مناطق آبادی‌های موجود زیر ۱۰ خانوار سکنه و مناطقی که دارای سکنه فصلی نیز هستند، بتوانند از نعمت برق برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه هیچگونه مانعی برای سرمایه گذاری و یا استفاده از این ظرفیت در حوزه انرژی های تجدیدپذیر وجود ندارد، اضافه کرد: تاکنون در قالب طرح جهاد روشنایی و با مشارکت بسیج سازندگی یکهزار عدد صفحه خورشیدی پنج کیلوواتی تحویل عشایر استان شد که از این طریق توانسته اند از حداقل ظرفیت انرژی در هنگام کوچ استفاده کنند.

حسینی نژاد گفت: با توجه به اهمیت تامین انرژی برای ایرانِ در حال توسعه، به طور قابل توجهی چشم انداز تغییر انرژی بر نحوه تامین آن اثرگذار است.

وی به هزینه بر بودن انتقال برق شهری از طریق خطوط انتقال سراسری به روستاهای بدون برق به عنوان چالش اصلی برق رسانی روشنایی اشاره و اضافه: سیستم های نیروگاه های خورشیدی و همچنین بادی، می توانند انرژی مقرون به صرفه در سطوح متوسط برق نظیر روشنایی، ارتباطات و سایر وسایل حساس و ضروری را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان خاطرنشان کرد: تمام مراحل مشاوره، بازدید و ارائه روش های قابل ذکر درخصوص نصب نیروگاه های خورشیدی در مناطق شهری، روستایی، صنایع و سایر متقاضیان در شرکت توزیع برق استان به صورت رایگان انجام می شود.

به گزارش ایرنا، ۷۶ و ۱۹ صدم درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، پنج و ۹۹ صدم درصد مربوط به بخش عمومی، یک و ۷۵ صدم درصد مربوط به بخش کشاورزی، یک و ۴۲ صدم درصد مربوط به بخش صنعت، ۱۴ درصد مربوط به بخش تجاری و ۵۹ صدم درصد هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

۷۰ درصد بار مصرف برق در استان سمنان رویت‌پذیر محسوب می‌شود و از این میزان حدود ۱۰ درصد از مصرف کنترل‌پذیر هستند که سهم بخش صنعت از این کنترل‌پذیری ۳۵۳ عدد کنتور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha