۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85416169
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۸۸۰ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد همدان ارائه شد

همدان-ایرنا- رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: هزار و ۸۸۰ مورد خدمات حقوقی شامل امور حقوقی، آموزش و مشاوره در ۱۱ ماهه گذشته توسط واحد حقوقی این نهاد، به مددجویان زیر پوشش این نهاد ارائه‌شده است.

حسین روغنکار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است که ارائه خدمات حقوقی، مشاوره‌ای و قضایی به خانوارهای تحت حمایت یکی از بسته‌های خدماتی این نهاد در جهت توانمندسازی آن‌ها است.

وی ادامه داد: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجادشده و مشکلات حقوقی، عدم توانایی برای احقاق حق و جلوگیری از پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت این نهاد از اهداف تشکیل آن است.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: با انجام رسیدگی به پرونده‌های قضایی و استیفای حقوق مددجویان در حوزه‌هایی از قبیل خانواده، ارث و دعاوی حقوقی، کارگری و کارفرما و مالی تاکنون خانواده‌های متعددی به توانمندی رسیده و از چرخه حمایت امداد خارج‌شده‌اند.

روغنکار بیان کرد: تنظیم ۴۰ مورد اظهارنامه، ۶۰ مورد دادخواست ، ۱۵ مورد شکوائیه و ۳۸ مورد لایحه دفاعیه مددجویان از جمله اقدامات حوزه حقوقی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در ۱۱ماهه گذشته بوده است.

وی با اشاره به همکاری ۳۰ نفر از وکلای نیکوکار استان با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان افزود: با همکاری کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه در ۱۱ ماهه گذشته تعداد ۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان جهت رسیدگی به مشکلات حقوقی، به مراکز فوق معرفی شدند.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: دوره‌های آموزشی حقوقی برای افزایش سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت در دستور کار قرار دارد که بیش از ۶۰۰ مددجوی همدانی از ۱۴ دوره متنوع آموزش حقوقی مجازی این نهاد به‌صورت رایگان بهره‌مند شدند.

روغنکار در ادامه از وکلای خیر و نیکوکار دعوت کرد به منظور حل مشکلات حقوقی مددجویان تحت حمایت با این نهاد همکاری کنند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۶۲ هزار خانواده نیازمند شامل ۱۱۵ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha