۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85416222
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ملایر با نصب ۱۵۰ اِلمان نوروزی به استقبال بهار می‌رود

همدان- ایرنا- شهردار ملایر گفت: ۱۵۰ المان نوروزی در آستانه فرا رسیدن سال نو و اجرای طرح استقبال از بهار، در نقاط مختلف شهر در حال نصب است.

«مجید فرجی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به رویکرد مدیریت شهری در تلطیف و ایجاد نشاط در فضاهای شهری و ایام نوروز، نصب المان‌های نوروزی در میادین و بلوارهای سطح شهر در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۳ باید شادی و نشاط را در شهر برای شهروندان و مسافران نوروزی به همراه داشته باشد، افزود: استقبال از بهار جزء رویدادهای مهم مدیریت شهری است و با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، شاهد تکاپوی مضاعف حوزه‌های مختلف فضای سبز، زیباسازی، عمران و خدمات شهری در جهت فضاسازی شهر در روزهای پایانی سال هستیم.

شهردار ملایر با اشاره به تلاش شبانه‌روزی نیروهای زحمتکش اداره سیما و منظر شهری برای مهیا کردن فضایی جذاب و دلنشین برای شهروندان و مسافران نوروزی، تاکید کرد: در نظر داریم با سعی و تلاش همه سازمان‌ها و واحدهای مربوطه، بیش از گذشته رضایت شهروندان و مهمانان نوروزی را در جهان شهر ملایر جلب کنیم.

فرجی بر تلاش در جهت رفع نواقص موجود و اجرای برنامه‌های متناسب با طرح استقبال از بهار تاکید کرد و گفت: فضاسازی و آذین‌بندی گسترده شهر با نصب ریسه‌های الوان و پرچم‌های مناسبتی، آماده‌سازی المان‌های مناسبتی، نوری و استندهای نوروزی و رنگ‌آمیزی مبلمان شهری بوستان‌ها در دست اقدام است.

ملایر با نصب ۱۵۰ اِلمان نوروزی به استقبال بهار می‌رود

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ هزار متر از جداول شهر رنگ‌آمیزی و کاشت گسترده گل‌های فصلی بنفشه، همیشه بهار و شب‌بو در بوستان‌ها و بلوارهای شهر انجام شده و مسجد بوستان معلم بهسازی و غبارروبی تمامی مساجد بوستان‌ها به اتمام رسیده است.

شهردار ملایر رنگ‌آمیزی و فعال‌سازی آبنماهای سطح شهر و زیباسازی و آراستگی محیط‌های شهری را از دیگر اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در آستانه فرارسیدن سال نو عنوان و بیان کرد: طرح‌های اجرایی استقبال از بهار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در حوزه فضای سبز و زیباسازی بدون وقفه و با بسیج تمامی امکانات در حال انجام است.

فرجی یادآور شد: با هدف تغییر چهره شهر، ایجاد فضای بصری مناسب و زیباسازی فضاهای عمومی، بهسازی آبنمای بوستان معلم در دستور کار قرار گرفت و با تلاش بی‌وقفه نیروهای خدوم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، آبنمای ریتمیک و هارمونیک بوستان معلم در روزهای اخیر به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: هماهنگی ریتم آب به همراه نور در اجرای آبنمای ریتمیک آبنمای بوستان معلم می‌تواند اثری شگفت خلق کند که تاثیرپذیری آن برای مخاطب چندین برابر شود.

ملایر با نصب ۱۵۰ اِلمان نوروزی به استقبال بهار می‌رود

شهردار ملایر افزود: این آبنما از یک فواره گل چهار قسمتی و یک فواره بال بسیار زیبا با نورپردازی حرفه‌ای که زیبایی این کار را دوچندان می‌کند، تشکیل شده و تلفیق نور و آب به خصوص در شب منظره بی‌نظیر و جذابی را ایجاد می‌کند که در افزایش نشاط و شادابی اجتماعی شهروندان تاثیرگذار است.

فرجی اظهار کرد: ساماندهی و زیباسازی فضاهای شهری موجب افزایش سرزندگی شهروندان می‌شود و به همین منظور در آستانه سال نو اقدامات متعددی در برنامه‌ریزی‌های مجموعه مدیریت شهری برای استقبال از نوروز ۱۴۰۳ لحاظ شده که امیدواریم رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد بیش از ۲۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ملایر با ۲ عنوان جهانی مبلمان منبت و انگور و آثار شاخصی همچون مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد، پس از همدان دومین شهر بزرگ استان است که سالانه مسافران زیادی به ویژه در ایام نوروز به این شهرستان سفر می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha