۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85416259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محکوم به قصاص نفس در دزفول از طناب دار رهایی یافت

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبر: 85416259
محکوم به قصاص نفس در دزفول از طناب دار رهایی یافت

دزفول - ایرنا - رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: یک محکوم به قصاص نفس با بزرگواری اولیای دم و تلاش اعضای شورای حل اختلاف دزفول، در قالب پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم از طناب دار رهایی یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی روز سه شنبه افزود: با ارجاع پرونده قتلی به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول برای حل و فصل موضوع، اعضای این شعبه با تشکیل کارگروهی و استفاده از ظرفیت بزرگان، ریش سفیدان و صلح یاران این شهرستان، برای ایجاد صلح و سازش اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با برگزاری چندین نشست با اولیای دم، تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف و تمامی افرادی که در این موضوع دخیل بودند به ثمر نشست و خانواده مقتول در پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم از قصاص قاتل فرزند خود صرفنظر کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ضمن قدردانی از پیگیری‌های مستمر رئیس دادگستری و دادستان دزفول، مدیر اداری شورای حل اختلاف دزفول، اولیای دم و مجاهدت‌های اعضای این شعبه، بزرگان، ریش سفیدان و صلح یاران که زمینه صلح و سازش این پرونده را فراهم کردند، بر لزوم گسترش فرهنگ اصلاح ذات البین و گذشت در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: شورای حل اختلاف به عنوان یکی از اثرگذارترین نهادها در ایجاد صلح و سازش در تمامی پرونده‌های حقوقی و کیفری است و همواره باید تقویت و ارتقا پیدا کند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام شورای حل اختلاف خوزستان، ۹۰ پرونده قضایی در سال گذشته در خوزستان به صلح و سازش ختم شده است.

میانگین صلح و سازش در کشور حدود ۴۰ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha