۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷
کد خبر: 85416368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح راهبرد کاهش تصادفات در کرمان اجرایی شد

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷
کد خبر: 85416368
طرح راهبرد کاهش تصادفات در کرمان اجرایی شد

کرمان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: طرح جامع استقرار واحدهای امدادی و انتظامی و همچنین طرح راهبرد ویژه کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای حادثه‌خیز این استان اجرایی شده و لازم است فرمانداران خودروی مورد نیاز را به همراه راننده از طریق ادارات مستقر در شهرستان‌ها در اختیار پلیس راه و راهور قرار دهند.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری و کاهش تصادفات استان افزود: برنامه‌ریزی‌های زیادی برای سفرهای نوروزی در این استان انجام و گزارش وضعیت ترددها از سوی راهداری شمال و جنوب، روزانه به تهران ارسال شده است.

وی تشدید کنترل و نظارت پلیس در معابر درون شهری و محورهای مواصلاتی درون استان کرمان را مهم دانست و افزود: طی هماهنگی با دادستانی بدون اغماض با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد و با توافق شهرداری و فرمانداری از نیروهای کمکی پلیس در ایام نوروز استفاده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به اهمیت خدمات در ورودی و خروجی شهرها اشاره کرد و افزود: شهرداری‌های استان و واحدهای آتش‌نشانی برای خدمت‌رسانی آمادگی لازم را داشته باشند.

اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع شرایط جوی

وی گفت: اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع شرایط جوی در محورهای مواصلاتی توسط اداره هواشناسی و از طریق صدا و سیما انجام شده است، همچنین زیرساخت‌های ارسال پیامک توسط کارگروه ترویج فرهنگ ترافیک استان کرمان با مضمون ایمنی برای کاهش تصادفات از طریق اداره کل مدیریت بحران استانداری و شرکت ارتباطات فراهم شده است.

آیت اللهی موسوی افزود: استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج به عنوان همیاران پلیس برای کمک به پلیس راهور فراجا در کمیسیون ایمنی مطرح و برای اجرایی شدن آن بحث شد.

وی تصریح کرد: ۲۶ مصوبه در طول جلسات ستاد پیشگیری و کاهش تصادفات استان کرمان داشتیم که تاکنون ۱۴مصوبه اجرایی و بقیه در حال انجام است، ۱۴ جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان با ۱۱۲ مصوبه هم تشکیل شده که ۶۷ مصوبه اجرا شده و بخشی از آن در حال اجراست.

اصلاح نقاط حادثه خیز کرمان

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۳۹ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان کرمان شناسایی شد که ۷۰ نقطه رفع و ۶۹ نقطه باقی مانده و در حال اجراست و در سال جاری نیز ۶۹ نقطه جدید مشخص شده که ۲۸ نقطه آن رفع خطر شده و ۴۱ نقطه در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اظهارداشت: از تمام امکانات موجود به منظور اصلاح نقاط پرتصادف با اولویت اقدام‌های کم‌هزینه و زودبازده استفاده شده و نقاط پرتصادف استان با تقویت تابلوها و نصب بنرها به ویژه در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر اصلاح شده است.

وی تشدید کنترل و نظارت پلیس در معابر درون شهری و محورهای مواصلاتی استان کرمان را مهم دانست و افزود: طرح جامع استقرار واحدهای امدادی و انتظامی و همچنین طرح راهبرد ویژه کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای حادثه‌خیز استان اجرایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha