حمایت از تولید داخلی هدف از برگزاری نمایشگاه بهاره است

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه های بهاره در شهرستان آستارا حمایت از تولید داخلی و عرضه بی واسطه کالا به مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید و افتتاح رسمی نمایشگاه بهاره شهرستان آستارا، اظهارکرد: هدف از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره تامین اقلام و مواد غذایی بدون واسطه و با قیمت تمام شده کمتر است تا این کالاها با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند خرید اقلام اساسی را برای مردم در شب عید آسان‌تر کند؛ چرا که هدف آن عرضه مستقیم کالاهای با کیفیت با قیمت مناسب و از همه مهمتر، حمایت از تولید داخلی است که بر این اساس، تنها کالاهای تولید داخلی اجازه عرضه در این نمایشگاه‌ها را خواهند یافت.

فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد:‌ همه ساله، در ایام پایانی سال به منظور فراهم آوردن کالا و در دسترس بودن اقلام ضروری با قیمت مصوب و با کمترین حاشیه سود و حذف واسطه‌ها برای رفاه مردم شهرستان بندر مرزی آستارا نمایشگاه بهاره برگزار می‌شود.

نمایشگاه بهاره آستارا در ۷۰ غرفه افتتاح شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا در گفت و گو با رسانه ها اظهارکرد:‌ نظارت بر کالاهای اساسی و خدمات اولویت‌دار و بررسی روند توزیع، ارائه خدمات و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها به لحاظ افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان و ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از سوء استفاده عوامل سودجو از اهداف اجرای این نمایشگاه است.

محسن آهنی افزود: برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در فضایی به مساحت ۱۱۰۰ متر مربع و ۷۰ غرفه برگزار شده؛ همچنین از بین کسبه منصف تعداد ۷۰ واحد صنفی و فروشگاهی برای عرضه کالا و خدمات با ۱۰ تا ۲۵ درصد تخفیف قیمت پایین‌تر از قیمت بازار، تعیین شده که با نصب پلاکارد به شهروندان معرفی شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام پایانی امسال و افزایش تقاضا برای خرید کالاهای اساسی بخش کشاورزی مانند برنج، شکر، خرما، گوشت مرغ، تخم مرغ و غیره، تأمین و بین مردم در نمایشگاه بهاره توزیع می‌شود.

آهنی بیان کرد: در این نمایشگاه که با همکاری و همیاری بازاریان، اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا، واحدهای تولیدی آستارا و همکاری استان های گیلان، اردبیل، تبریز و آذربایجان غربی برگزار شده است، انواع تولیدات مانند مبلمان و دیگر کالاهای چوبی و غیره عرضه می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا ادامه داد: این نمایشگاه در سالن ورزشی ولایت از ۲ روز پیش آغاز به کار کرده است و همه روزه تا پایان اسفند ماه سال جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ به مردم شهرستان آستارا خدمات ارائه می کند.

آهنی با بیان اینکه طرح نظارتی اصناف تا بیست و چهارم فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت از مردم خواست، هر موردی از تخلفات اقتصادی و صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و صدور فاکتور را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا بازرسان این اداره برای بررسی مراجعه نمایند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha