۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85416527
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سقوط هواپیمای ترابری نظامی با ۱۵ سرنشین در روسیه + فیلم

مسکو- ایرنا- منابع خبری روس با انتشار تصاویری از آخرین لحظات پرواز یک فروند هواپیمای ایلیوشین ۷۶، از سقوط این هواپیما در یک منطقه جنگلی در ایوانوو روسیه خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در اطلاعیه‌ای در این باره، علت سقوط هواپیمای ایلوشین-۷۶ در منطقه ایوانوو را آتش گرفتن یکی از موتورها در هنگام برخاستن هواپیما اعلام کرد. 
بنا بر این اطلاعیه، این حادثه حدود ساعت ۱۳:۰۰ به وقت مسکو  ( ۱۳:۳۰ به وقت تهران) سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ رخ داد. 
این هواپیما در زمان پرواز، هشت خدمه و هفت مسافر داشت. 
بنا بر اعلام این رسانه روس، نیروهای اورژانس در محل حادثه حاضر شده اند.
کمیسیونی از فرماندهی اصلی نیروهای هوافضای روسیه برای بررسی ابعاد این حادثه راهی فرودگاه ایوانوو شد. 

مراجع رسمی درباره سرنوشت قطعی سرنشینان این هواپیما اظهارنظری نکرده‌اند اما خبرگزاری تاس نوشت بنا بر اطلاعات اولیه، همه سرنشینان این هواپیما جان باختند. 
با این وجود، تصاویر انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی حاکی از خروج یک شیء  از این هواپیما قبل از سقوط است. (فیلم بالا)

منطقه ایوانوو (ایوانوفو) در ۲۹۰ کیلومتری شمال شرق مسکو قرار دارد. این شهر فاصله بیشتری نسبت به مسکو از منطقه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین دارد. 

موقعیت جغرافیایی محل سقوط هواپیما در شمال شرق پایتخت روسیه


آخرین حادثه برای هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین ۷۶ پیش از این چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ گزارش شده بود. مقام‌های روس، علت سرنگونی این هواپیما را شلیک اوکراین به این هواپیمای حامل ۶۵ اسیر این کشور عنوان کردند. در این حادثه، همه اسیران داخل هواپیما و همچنین ۶ خدمه و سه نفر همراه - در مجموع ۷۴ نفر جان خود را از دست دادند.
سقوط قبلی یک هواپیما از این نوع، سوم تیرماه ۱۴۰۱ در ریازان روسیه بود که در این حادثه،‌ پنج نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. علت آن حادثه، خرابی موتور هواپیما اعلام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha