۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85416535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن: آمریکا در جنگ اوکراین اهداف راهبردی خود را دنبال می‌کند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) خطاب به او گفت: اوکراین برای شما مهم نیست، آنچه اهمیت دارد تحقق اهداف ژئوپلیتیکی و راهبردی‌تان در جنگ میان مسکو و کی‌یف است.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبین سخنگوی این وزارتخانه امروز (سه شنبه ۲۲ اسفند) در واکنش به اظهارات ویلیام جی. برنز رئیس سیا، اظهار داشت اوکراین برای واشنگتن مهم نیست و ایالات متحده به دنبال تحقق اهداف ژئوپلیتیکی و راهبردی خود در جنگ میان مسکو وکی‌یف است.

برنز دیشب (دوشنبه) گفته بود که عدم حمایت از کی‌یف پیامدی‌هایی برای اوکراین، اروپا و حتی کشورهای اقیانوس هند و اقیانوس آرام دارد و این پیامدها به افزایش جاه‌طلبی‌های پکن در دریای جنوبی چین و تایوان منجر خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد شدید از تلاش واشنگتن برای رقابت با پکن، گفت: آمریکا با تحت فشار گذاشتن چین منافع اساسی دو ملت و حتی آینده بشریت را به خطر می‌اندازد.

وی تصریح کرد: واشنگتن به دنبال درگیری و جنگ است.

حمایت چین از مالدیو در مساله حفاظت از حاکمیت ارضی

سخنگوی وزیر امور خارجه چین در واکنش به خروج اولین گروه از نیروهای ارتش هند از مالدیو، گفت: پکن از ماله در مورد حفاظت از حاکمیت ارضی خود حمایت می‌کند.

وی افزود: چین در توسعه مبادلات و همکاری دوستانه و همکاری بر اساس استقلال و خودمختاری این کشور تلاش ‌می‌کند.

استقبال پکن از تسهیل صدور روادید مجارستان برای شهروندان چینی

وانگ ونبین همچنین گفت که کشورش از اقدام مجارستان برای تسهیل صدور روادید برای شهروندان چینی که به منظور سرمایه‌گذاری و همکاری به این کشور سفر می‌کنند، استقبال می کند.

پیشتر پیتر سیجارتو وزیر امور خارجه مجارستان گفته بود: برای آن دسته از شهروندان چینی که برای سرمایه‌گذاری و همکاری تجاری به کشور ما سفر ‌می‌کنند، روادید پنج ساله صادر خواهد کرد.

سخنگوی وزیر امور خارجه چین تصریح کرد: پکن از کشورهای بیشتری برای تسهیل روادید برای شهروندان چینی با هدف گسترش همکاری‌های فرامرزی استقبال می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha