اقدامات نیکوکاران برای سلامت مردم فارس/ اهدای تجهیزات پزشکی و منزل شخصی 

شیراز- ایرنا- تداوم اقدامات نیکوکارانه درقالب اهدای تجهیزات پزشکی به پایگاه‌های اورژانس جاده ای ‌ شهرستان فراشبند و تجهیز بیمارستان امام خمینی استهبان به دستگاه تورنیکت دیجیتال همچنین اهدای منزل شخصی تبلور یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، با حضور فرماندار شهرستان فراشبند و نماینده بنیاد علوی، ١۵ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی به ارزش پنج میلیارد ریال به پایگاه های اورژانس جاده ای سوار غیب و احمد آباد بخش دهرم اهدا شد.
مجید وامق فرماندار شهرستان فراشبند در آیین اهدای این تجهیزات به دو پایگاه اورژانس جاده ای احمد آباد و سوار غیب از تلاش‌ها و عزم بنیاد علوی در زمینه رفع محرومیت ‌ها و تامین اقلام و تجهیزات پزشکی تقدیر کرد.
حمیدرضا فارسی دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان فراشبند نیز در این آیین، گفت: با توجه به اینکه پایگاه های اورژانس سوار غیب و احمد آباد دهرم شهرستان فراشبند در محدوده محور ترانزیتی و حادثه خیز عسلویه به شیراز قرار دارند و پیرو مکاتبات شبکه بهداشت و درمان فراشبند و مرکز اورژانس شهرستان مبنی بر مساعدت و تجهیز و تکمیل این پایگاه های اورژانس، با حمایت بنیاد علوی اقلام و تجهیزات پزشکی به ارزش پنج میلیارد ریال تهیه و تحویل این پایگاه ها شد.
این مسوول بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان فراشبند گفت:تجهیزات اهدایی شامل دو دستگاه مانیتور پایش علائم حیاتی، دو سیلندر اکسیژن پرتابل دو لیتری با رگولاتور، دو دست لارنگواسکوپ بزرگسال، دو دست لارنگو اسکوپ اطفال، دو دستگاه فشارسنج دیجیتال، دو دستگاه فشارسنج عقربه ای بزرگسال، دو دستگاه پالس اکسی متر انگشتی، دو دستگاه تب سنج دیجیتال، دو دستگاه رگولاتور و بطری اکسیژن، دو دست آمبوبگ بزرگسال، دو دست آمبوبگ اطفال، دو تخته پشتی بلند، دو دست هد ایموبولایز، دو تخته پتو جابجایی و حمل بیمار و یک دستگاه ساکشن پرتابل به همراه پایه است.
همچنین سرپرست بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) استهبان اعلام کرد : بخش اورژانس این بیمارستان به دستگاه تورنیکت دیجیتال به ارزش ۸۶ میلیون تومان با همت یک نیکوکار تجهیز شد.
وفا زادسر گفت: به همت نیک اندیش عرصه سلامت و با پیگیری های دکتر نسیم گلستانی متخصص طب اورژانس بیمارستان، دستگاه تورنیکت دیجیتال با هدف استفاده در فرآیند درمان بیماران ترومایی خریداری و به بخش اورژانس این مرکز درمانی اهدا شد.
او افزود: دستگاه تورنیکت یا رگ بند برای قطع جریان خون در اندام های آسیب دیده با خون ریزی شدید و شریانی که تهدید کننده حیات بیمار است استفاده می شود و با توجه به این مشخصه بیشترین استفاده را در کمک به درمان بیماران حوادث ترومایی دارد و همچنین در اتاق های عمل ارتوپدی، اتاق عمل های جراحی عمومی و ترمیمی مورد استفاده قرار می گیرد.
گزارش دیگر حاکی است بانوی نیک اندیش مرحومه زهرا سعادت در وصیت خود با هدف توسعه بیمارستان آنکولوژی امیر، منزل شخصی اش را به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اهدا کرده است.
رییس بیمارستان آنکولوژی امیر گفت: مرحومه زهرا سعادت موسس بیمارستان آنکولوژی امیر در زمان حیات خود وصیت کرده است که منزل شخصی اش با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان به بیمارستان آنکولوژی امیر واگذار شود.
علی امانتی با اشاره به اینکه بیمارستان امیر را این بانو در سال ۱۳۸۸ به یاد فرزندش امیر حدائق تاسیس کرد، افزود: این بانوی نیک اندیش و ایثارگر از تمام دارایی خود گذشته و حتی منزل شخصی خود را که به مساخت ۳۸۰۰ مترمربع در جوار بیمارستان امیر قرار دارد، برای کمک به درمان بیماران مبتلا به سرطان اهدا کرده است.
رییس بیمارستان آنکولوژی امیر ادامه داد: این بیمارستان پذیرای بیماران مبتلا به سرطان سراسر ایران و به ویژه جنوب کشور است و اکنون فرصت توسعه این مرکز درمانی و ارائه خدمات کامل تر و جامع تر در زمینه تشخیصی و درمانی مهیا شده است.
مدیر بیمارستان امیر نیز این اقدام نیک را تحولی بزرگ در حوزه سلامت بیماران مبتلا به سرطان دانست و افزود: در سال گذشته نزدیک به ۳۶ هزار بیمار به صورت بستری و سرپایی در این مرکز خدمات دریافت کرده اند که توسعه این بیمارستان در ارتقای کمی و کیفی خدمات و نیز افزایش سطح رضایتمندی بیماران نقش به سزایی خواهد داشت.
حمیدرضا بدیعی اضافه کرد: یقین داریم فقدان این انسان شریف، نیکوکار و مکرمه در خانواده خیرین سلامت کم ‌رنگ نخواهد شد و راه روشن مرحومه زهرا سعادت همچون گذشته با تمام توان ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha