۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85416776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکایت سازمان‌های مردم‌نهاد دانمارک از دولت این کشور برای ارسال سلاح به اسرائیل

تهران- ایرنا- گروهی از سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد در دانمارک امروز (سه شنبه) طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که به خاطر ارسال سلاح به اسرائیل، از دولت و پلیس دانمارک شکایت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، گروهی از سازمان‌های غیردولتی اعلام کردند که از دولت دانمارک برای ارسال سلاح به سرزمین‌های اشغالی و حمایت از رژیم اسرائیل شکایت خواهند کرد.

این گروه‌های غیردولتی و در صدر آنها «عفو بین‌الملل» در کپنهاک دانمارک، «آکسفام»، «ام‌اس اکشن» و سازمان «الحق» در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از وزارت خارجه و پلیس که فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی دانمارک را تایید می‌کند، شکایت خواهند کرد.

آنها گفتند که ظرف سه هفته آینده شکایت خود را به دادگاه عالی دانمارک تسلیم خواهند کرد.

«تیم وایت» دبیرکل نهاد غیردولتی ام‌اس اکشن دانمارک طی بیانیه‌ای گفت: پنج ماه است که درباره یک نسل‌کشی بالقوه در غزه صحبت می‌کنیم اما ندیده‌ایم که سیاستمداران اقدامی انجام دهند.

دانمارک یکی از امضاکنندگان معاهده تجارت تسلیحات سازمان ملل است و تمامی صادرات سلاح این کشور باید بر اساس ارزیابی دقیق خطرات و حفظ حقوق بشر انجام شود.

پیشتر در ماه فوریه دادگاهی در هلند تحت فشار افکار عمومی دستور توقف صادرات قطعات جنگنده اف۳۵ به اسرائیل را صادر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha