۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۵۴
کد خبر: 85416795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود عضو هیات علمی؛ مشکل اصلی دانشگاه فرهنگیان یزد

یزد- ایرنا- مدیر امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: کمبود عضو هیات علمی، اصلی ترین مشکل این دانشگاه است که برای جبران آن از اساتید مدعو و نیروهای حق التدریس استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، " علی اکبر کریمی زارچی " سه‌شنبه شب در نشستی با خبرنگاران استان با بیان اینکه حدود ۱۵ عضو هیات علمی با مرکز در بخش آقایان و بانوان همکاری دارند افزود: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان پسران یک به ۱۰۱ و دختران یک به ۱۴۳ است و باید برای حل مشکل اقدام عاجل شود.

وی با قدردانی از همراهی خوب مسئولان و مردم و خیران با دانشگاه فرهنگیان به تعداد دانشجویان مرکز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۱۷ دانشجو معلم مرد و ۸۶۰ دانشجو معلم زن در رشته‌های مختلف در دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

این مسئول بیان کرد: تحول در ۲ حیطه‌ سخت افزاری و نرم افزاری جزو اهداف و برنامه‌های محوری دانشگاه فرهنگیان است که حوزه‌ سخت افزاری شامل فضاهای کالبدی و عمرانی است که بر اساس نیازسنجی در حال تجهیز و بهبود است.

کریمی زارچی به برخی اقدامات انجام گرفته در دانشگاه اشاره کرد و گفت: هفت میلیارد ریال برای تهیه و نوسازی تجهیزات ورزشی در حوزه‌های مختلف برای دانشجو معلمان تامین و اقدام شد و همچنین برای اولین بار طرح خوابگاه متاهلین مصوب و در حال تامین بودجه برای اجرای عملیات اجرایی هستیم.

وی یکی از نواقص موجود را مربوط به جذب دانشجو معلمان ذکر کرد و گفت: این روند که طی چند سال آینده فاقد فرایند مناسبی بود به پیشنهاد دانشگاه فرهنگیان استان برای اولین بار در قالب طرح گزینش سه مرحله‌ای طراحی و در مرحله تصویب قرار دارد که در صورت اجرا شاهد اتفاق فاخری در حوزه گزینش معلمان چهار سال آینده نظام تعلیم و تربیت خواهیم بود.

مدیر امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد از دیگر مشکلات را استفاده نشدن امکانات خوب فضای دانشگاه فرهنگیان برای دانشجو معلمان بومی استان برشمرد و گفت: در همین راستا طرح تبادل را در مرحله تدوین داریم که براساس آن دانشجو معلمان غیربومی خود را با مراکز مختلف دارای دانشجویان یزدی تبادل خواهیم کرد.

کریمی بیان کرد: ایجاد فضای پویایی و نشاط در دانشگاه نیز مورد توجه بوده و در این راستا اردوهای سه‌گانه شامل راهیان پیشرفت، راهیان نور و اردوهای راهیان حرم طراحی و برای اولین بار در نیم فصل اول تحصیلی، هر سه این اردوها برگزار شد و البته در کنار آن اردوهای دورن و برون شهری را خواهیم داشت.

وی همچنین از راه اندازی چهارشنبه‌های همدلی در قالب دیدار با پیشکسوتان حوزه تعلیم و تربیت در سال جاری خبر داد و افزود: برای اولین بار در راستای توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه، کارگروهی ایجاد شده و برای اولین بار طرح سواد قرآنی را در حوزه‌های دانشجو معلمان و اساتید در دست اجرا داریم.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha