۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85417043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ نفر در حوادث چهارشنبه سوری دزفول مصدوم شدند

۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۴
کد خبر: 85417043
۲۰ نفر در حوادث چهارشنبه سوری دزفول مصدوم شدند

دزفول - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه چهارشنبه سوری در این شهرستان بدون فوتی سپری شد، گفت: تعداد مصدومین در شب گذشته ۲۰ نفر گزارش شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دزفول، رضا معمارزاده روز چهارشنبه اظهارکرد: خوشبختانه با تمهیدات به عمل آمده در خصوص پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری و همراهی مناسب رسانه‌ها و مردم، هیچ گونه گزارشی مبنی بر ایراد خسارت به آمبولانس‌ها و یا مصدومیت شدید افراد در اثر استفاده از مواد محترقه به این مرکز ارسال نشد و این آیین سنتی در دزفول بدون فوتی و قطع عضو سپری شد.

وی ادامه داد: ۲۰ نفر از شهروندان از عصر سه شنبه تا صبح روز چهارشنبه در حوادث مربوط با چهارشنبه‌سوری در دزفول به صورت جزئی مصدوم و خوشبختانه پس از طی فرآیند درمان سرپایی از بیمارستان بزرگ دزفول ترخیص شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول به رشد بیش از ۲ برابری مصدومان در بازه زمانی مشابه نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد مصدومان در سال گذشته ۹ نفر بود که امسال این آمار رشد نسبتا ۲ برابری داشت.

وی میانگین سنی مصدومان را ۲۶ سال عنوان کرد و افزود: کوچکترین مصدوم ۶ ساله و بزرگترین مصدوم ۵۷ ساله است که در بین آنان ۲ خانم و ۱۸ آقا مشاهده می‌شود.

معمارزاده ضمن تشکر از عملکرد مطلوب پرسنل عملیاتی اورژانس ۱۱۵ و دیگر نیروهای امدادی و انتظامی در شب چهارشنبه آخر سال، یادآور شد که آماده باش اورژانس دزفول همچنان تا پایان ایام نوروز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه‌سوری به عنوان یکی از آیین‌های سنتی ایرانیان مطرح بوده که در سال‌های اخیر به نوعی تراژدی تبدیل شده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری برجا گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha