۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85417297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تذکر رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به شورای شهر بیرجند + فیلم

بیرجند - ایرنا - رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: موضوع عزل شهردار بیرجند باید بر اساس تشریفات ماده ۸۳ قانون شوراها دنبال شود در غیر این صورت اگر تکرار شد دستگاه قضایی برخورد جدی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی موحدی راد روز چهارشنبه در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: اعضای شورای شهر اگر از عملکرد شهردار راضی نیستند می توانند بر اساس مقررات و ضوابط و اختیارات که قانون تعیین کرده است نسبت به عزل شهردار اقدام کنند اما ۲ مرحله است که شورای شهر بیرجند بدون رعایت تشریفات قانونی مبادرت به عزل شهردار می کند.

وی ادامه داد: مکرر دیده شده که در شورای شهر، جلساتی برگزار می شود که تشریفات قانونی اولیه رعایت نشده اما مصوبه‌ای که هنوز به تایید نرسیده در رسانه ها اعلام و حتی فرد جایگزین را هم تعیین می کنند.

وی با انتقاد از ایجاد این جو روانی در روزهای پایان سال افزود: اگر شهردار بیرجند ایرادی دارد حداقل شب عید نباید روان مردم شهر را به هم بریزند به گونه ای که شهردار نداند که هست یا نیست.

وی یادآور شد: شهردار در روزهای پایانی سال باید به نظافت شهر، زیباسازی و آمادگی برای پذیرایی از مسافران نوروزی بپردازد، آیا در این مقطع زمانی، عزل شهردار صحیح است یا خیر لذا اگر هم شورای شهر می خواهد عزل کند باید وفق مقررات و قوانین باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بدون در نظر گرفتن این مسئله، چهار نفر در اتاقی نشسته‌اند و تصمیمی می گیرند که روان مردم را به هم می‌ریزد تاکید کرد: اخطار می کنم اگر این قضیه تکرار شود دستگاه قضا برخورد جدی خواهد داشت.

وی همچنین در تذکری به شهردار بیرجند گفت: پروژه های عمرانی که شهر را درگیر می‌کند باید سریع جمع شود لذا حداقل در مسیرهای پرتردد نیروها چند شیفته کار کنند تا زودتر پروژه‌ها به اتمام برسد.

حجت‌الاسلام موحدی راد ادامه داد: سارقان حرفه ای خارج از زندان باید مکلف شوند تا پایان ماه مبارک رمضان روزی یک نوبت خودشان را به مراجع انتظامی معرفی کنند تا رصد آنها به طور منظم انجام شود.

وی بیان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان اعطای مرخصی به زندانیان با جرم سرقت یا جرایم خشن دارند ممنوع بوده و زندانیان بند باز هم باید کنترل لازم شوند.

وی با تاکید بر اینکه ظرف ۲ ماه آینده باید دستگاه های متولی دوربرگردان زاگرس واقع در بلوار شهید عبادی ورودی معصومیه بیرجند را تعیین تکلیف کنند عنوان کرد: افزایش گشت های منابع طبیعی در ایام نوروز، نظارت بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز، رفع تجاوز از حریم و بستر مسیل ها و رودخانه ها و کنترل، نظارت بر بازار و قیمت ها هم در آستانه سال نو ضروری است.

شهردار بیرجند هم در این نشست یکی از علل تاخیر در انجام پروژه‌های عمرانی را وجود پیمانکاران ضعیف در استان دانست و گفت: انتخاب تمامی پیمانکاران شهرداری باید از سامانه دولتی انجام شود و طبق تشریفات قانونی برنده اعلام می شوند لذا با توجه به حجم زیاد پروژه‌ها از طرفی بضاعت پیمانکاری بیرجند ضعیف است لذا مجبوریم با همین پیمانکاران کار کنیم.

مهدی بهترین افزود: شورای شهر اختیارات ترک تشریفات را کم می‌کند لذا لایحه‌ها چند ماه در شورای شهر معطل می‌ماند از این طرف قیمت‌ها افزایش می‌یابد و به ضرر مردم تمام می‌شود.

وی در خصوص گلایه‌هایی مبنی بر اجرای برخی طرح‌های ترافیکی هم گفت: ما مجری مصوبات هستیم و در اجرای هیچ یک از پروژه‌های حتی نصب یک سرعت‌گیر بدون مصوبه شورای ترافیک اجازه عمل نداریم.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه احداث ورودی دوم مهرشهر از توان شهرداری خارج بوده و باید از مسیر فرااستانی پیگیری شود یادآور شد: بعد از اینکه شهرداری مصوبات را اجرا می کند نباید برخی مدیران شانه خالی کنند.

رئیس شورای شهر بیرجند ۲۰ اسفند ماه جاری در نشست خبری اعلام کرد: با توجه به انجام فرایند و مراحل قانونی، «مهدی بهترین» شهردار بیرجند عزل و «حسن خسروی» به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد.

شهردار بیرجند هم در این راستا ۲۱ اسفند در نشست خبری با اشاره به حواشی ایجاد شده در باره عزلش از سوی شورای شهر گفت: مصوبه شورای شهر مبنی بر عزل بنده غیر قانونی است و طبق قانون، همچنان شهردار رسمی بیرجند هستم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha