امام جمعه شوش: بی‌طرفی مسوولان در انتخابات باعث مشارکت پرشور مردم شد

دزفول - ایرنا - امام جمعه شوش با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه گفت: بی‌طرفی مسوولان در این رویداد سیاسی باعث دلگرمی و مشارکت پرشور مردم شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی علیزاده اصل روز چهارشنبه در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی شوش در دفتر نهاد امامت جمعه این شهر با قدردانی از عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان شوش افزود: همه عوامل و ادارات شهرستان شوش از جمله فرمانداری، شورای تأمین، سپاه و هیات‌های اجرایی و نظارتی با تلاش شبانه‌روزی خود باعث شورآفرینی و حضور حماسه ساز مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شدند که جای قدردانی دارد.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگو بودن مسوولان ادامه داد: هر فرد در هر جایگاه شخصی و یا اجتماعی خود باید مسئول و پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشد و مسئولان نیز باید در قبال مسئولیت خود پاسخگو باشند.

امام جمعه شوش از آموزش‌وپرورش این شهرستان بابت برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان قدردانی کرد.

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای آراستگی باطن است

حجت الاسلام علیزاده اصل با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ضیافت الهی است و در این ماه مبارک باید تلاش کنیم تا بتوانیم از سفره الهی نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اهمیت این ماه و ضرورت توجه به پاکیزگی درونی افزود: همان‌طور که برای رفتن به مهمانی به آراستگی ظاهر توجه داریم باید برای رفتن به مهمانی خدا درون و باطن خود را آراسته کنیم.

امام جمعه شوش با بیان اینکه ارزش عبادات در شب‌های قدر هزار بار بیشتر است، اظهارکرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان شوش باید تمهیدات لازم را برای مردم در ماه مبارک رمضان فراهم کنند.

افزایش معنادار مشارکت مردم در انتخابات یک موفقیت برای نظام بود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شوش نیز در این نشست با قدردانی از عوامل برگزاری انتخابات گفت: افزایش معنادار مشارکت مردم در انتخابات یک موفقیت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

سید مهدی چلوی افزود: مردم با لبیک به ندای مقام معظم رهبری حضوری دشمن‌شکن داشتند و این موفقیت نشان از عملکرد درست همه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است.

وی، امام جمعه شوش را عامل ایجاد تحولات فرهنگی در این شهرستان دانست و اظهارکرد: باید از تمام ظرفیت شهرستان شوش دانیال (ع) برای ارتقای جایگاه فرهنگی استفاده کنیم و این نیاز به تلاش مضاعف دارد.

چلوی، با قدردانی از اقدامات فرهنگی و هنری اخیر در شهرستان شوش گفت: باید تلاش کنیم تا دغدغه‌های سال گذشته درخصوص میهمانان نوروزی در بحث رعایت شئونات اسلامی رفع شود و با توجه به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز فضایی مناسب و متناسب با جایگاه شهرستان شوش شاهد باشیم.

قانون و شئونات اسلامی باید در برنامه‌های صحنه‌ای رعایت شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره بیان کرد: با ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری تلاش شده تا بستر اجرای برنامه‌های فاخر و اثرگذار فراهم شود.

علیرضا چرخابی افزود: ساماندهی انجمن‌ها و گروه‌های فرهنگی و هنری در این راستا در دستور کار است و اقدامات خوبی در این خصوص انجام‌شده است.

وی اجرای برنامه‌های نمایشی موسیقی و مشارکت در برگزاری برنامه‌های مشترک با بسیج هنرمندان و سایر دستگاه‌های شهرستان را حاصل همکاری و همدلی همه مجموعه‌ها دانست و ادامه داد: اگر اقدامات قابل‌قبولی به لطف خدا در این مدت اخیر انجام‌شده حاصل وحدت و هم‌افزایی همه مجموعه‌ها و هنرمندان و فرهیختگان شهرستان شوش است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش با تاکید بر لزوم تلاش برای پاسخگوی مطالبات هنرمندان و مردم گفت: هیچ تعارفی درخصوص رعایت قوانین برای اجرای برنامه‌ها به‌خصوص برنامه‌های صحنه‌ای با افراد و گروه‌ها نداریم و مهم رعایت قانون و شئونات اسلامی است.

وی با استقبال از نظرات، پیشنهادات و انتقادات افراد و مسئولان نسبت‌به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری افزود: چنین اقدامی گره‌گشا و تسهیل‌کننده برنامه‌های آینده مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش است.

چرخابی از حمایت‌ها و همکاری امام‌جمعه، فرماندار و دستگاه‌های اجرایی و امنیتی انتظامی شهرستان شوش از برنامه‌های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان قدردانی کرد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شوش نیز در این نشست با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان گفت: این کنگره، یک رویداد مهم در کشور و خوزستان بود که با مشارکت و همکاری خوب همه دستگاه‌ها و عوامل اجرایی برگزار شد.

سرگرد پاسدار عباس احسانی‌فرد با قدردانی از امام جمعه و فرماندار شوش برای همکاری در برگزاری این کنگره درخصوص حضور میهمانان نوروزی در شهرستان شوش و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان اظهارکرد: افزود: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری و میراث فرهنگی برای رعایت شئونات اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند.

حال و هوای شهر شوش با معنویت ماه مبارک رمضان متناسب می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوش نیز با اشاره به اجرای طرح ملی قرآنی گفت: طرح ملی قرآنی یک طرح ملی در سطح کشور است و همه دستگاه‌ها نسبت‌به اجرای آن تکلیف دارند.

حجت‌الاسلام عارف آل‌کثیر افزود: طرح ملی هم‌افزایی قرآن کریم با همکاری دستگاه‌ها و میدان‌داری مردم طی سه سال اجرا می‌شود که طی این مدت، ۱۵۰ فراز از قرآن ارائه می‌شود.

وی خواستار استفاده از ظرفیت شهرستان برای معرفی این طرح با استفاده از تابلوهای تبلیغاتی شد و ادامه داد: همه به ویژه رسانه‌ها باید برای تبیین فرهنگ و این طرح قرآنی در جامعه تلاش مضاعف داشته باشند اگرچه این طرح از طریق شبکه‌های سراسری رسانه ملی در حال معرفی است.

حجت الاسلام آل کثیر با اشاره به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و نوروز اظهارکرد: برنامه‌های ماه مبارک رمضان مثل سال‌های گذشته در دست انجام است تا حال‌وهوای شهر متناسب با فرهنگ قرآنی و معنویت ماه مبارک رمضان شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوش نیز گفت: اجرای طرح لیالی قدر و بهار آرامش در اماکن مقدس شهرستان شوش در ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با عید نوروز انجام می‌شود.

محمد حسن پورنعمت خواستار جمع‌آوری دست‌فروشان اطراف حرم حضرت دانیال نبی (ع) برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای تردد زائران شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha