دستگاه‌های اداری برای مردمی‌سازی امور مناطق خود همکاری کنند

اردبیل - ایرنا - راهبر شمال‌غرب کشور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در کشور باید در جریان مردمی‌سازی امور منطقه خود همکاری کرده و اقدامات لازم را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دهند و رئیس‌جمهور هم بر این موضوع تأکید و حساسیت ویژه دارد.

به گزارش ایرنا از استانداری اردبیل، هادی سقاحسینی روز چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست رشد و توانمندسازی دستیاران فرمانداران شمال‌غرب کشور در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولین سیاست‌های مهم و افتخارات انقلاب اسلامی، مردمی‌سازی کشور بود که در مقاطعی پس از انقلاب، این سیاست مهم و راهبردی کم‌رنگ شده است.

وی افزود: با توجه به موضوع مردمی‌سازی در قانون اساسی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری، دولت سیزدهم در آغار کار خود موضوع مردمی‌سازی را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داد و در این راستا نشست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان در سطح ملی انجام شده است.

سقاحسینی تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف مردمی‌سازی، کاهش مشارکت و ورود دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی به امور مختلف در حوزه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با محوریت افزایش مشارکت مردم در این حوزه‌ها بوده و تنها نقش دستگاه‌های دولتی تسهیل‌گری و مانع‌زدایی است.

وی با اشاره به اولین نشست رشد و توانمندسازی دستیاران فرمانداران شمال‌غرب کشور در امر مردمی‌سازی دولت و کارگاه‌های آموزشی ۲ روزه به‌میزبانی اردبیل، بیان کرد: یکی از سیاست‌های مردمی‌سازی، تعامل استان‌های همجوار با یکدیگر است که قطعا ثمرات مثبت و سازنده‌ای در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا ، نخستین نشست رشد و توانمندسازی دستیاران فرمانداران شمال‌غرب کشور در امر مردمی‌سازی دولت و کارگاه‌های آموزشی ۲ روزه برای ۶۰ دستیار فرماندار از استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان و قزوین سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به‌میزبانی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این، گردهمایی فرمانداران استان اردبیل نیز با حضور سیداحمد عبودتیان، دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت و کاظم دبیر، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل در استانداری اردبیل برگزار شده بود.

استان اردبیل یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha