۲ میلیون و ۲۸۱ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس گیلان برقرار شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان گفت: ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار تماس از ابتدای امسال با مرکز فوریت‌های پلیس گیلان برقرار شد.

به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان به تلاش ماموران نیروی انتظامی در خصوص برخورد با اراذل و اوباش اشاره و اظهار کرد: پلیس گیلان تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت در جامعه انجام می‌دهد و در برخورد با اراذل و اوباش نیز از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۲۲۸ نفر از آنان توسط پلیس در گیلان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین طی امسال ۲۵ هزار و ۶۹۸ جلسه مشاوره در مرکز مشاوره و کلانتری‌ها برگزار شد که ۷۱ درصد از پرونده‌ها منجر به مصالحه شده است که این امر نشان می‌دهد این مراکز تاثیر مثبتی دارند.

وی افزود: البته گیلان یکی از استانهای امن در کشور محسوب می‌شود و طی امسال هیچ گونه سرقت مسلحانه در این استان انجام نشد و از سوی دیگر با توجه به اقدامات بازدارنده که توسط نیروی انتظامی گیلان انجام شد، شاهد کاهش ۲ درصدی سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان هستیم.

فرمانده انتظامی گیلان در بخش دیگری از سخنانش گفت: چهار تن و ۸۹۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در گیلان کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.

سردار ملکی افزود: در این راستا نیز ۶۷۳ قاچاقچی، پنج هزار و ۸۲۲ خرده فروش و ۱۶ هزار و ۷۰۳ معتاد دستگیر شدند که دستگیری خرده فروشان ۸۴ درصد و دستگیری معتادان ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به کشفیات مواد محترقه نیز اشاره و بیان کرد: امسال یک میلیون و ۴۶۴ عدد موادمحترقه کم‌خطر و ۳۴۱ کیلوگرم نیز مواد محترقه پرخطر در این استان کشف شد و در این راستا ۲۴۹ نفر دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: گیلان یکی از استانهای گردشگری است و طی سال این استان پذیرای میلیونها نفر از هموطنان است؛ اما خوشبختانه گیلان از نظر امنیت یکی از استانهای امن است و با توجه به اینکه آزادراه رودبار - منجیل نیز بازگشایی شده، پیش‌بینی می‌شود که در تعطیلات نوروز مسافران بیشتری وارد گیلان شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha