وزیر فرهنگ: سال ۱۴۰۲ سال رونق فضای فرهنگی هنری کشور بود

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که سال ۱۴۰۲ در مدیریت حوزه فرهنگ فضای نسبتا خوبی بود، گفت: تلاش می‌کنیم فضای کشور هرچه بیشتر به سمت قرآنی‌شدن پیش برود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه -۲۳ اسفند- در دیدار با مدیران و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار داشت:  سال ۱۴۰۱ همه شاهد بودند که دشمن چگونه به دنبال تعطیل کردن همه فعالیت‌های کشور به‌ویژه فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر بود و برای تعطیلی و به عقب بردن فرهنگ و هنر کشور هر اقدامی کردند.خوشبختانه با ایثار مردم و شهدای امنیت و همچنین رهبری رهبر انقلاب وضعیت به حالت عادی برگشت، اما سال ۱۴۰۲ در مدیریت حوزه فرهنگ فضای نسبتا خوبی بود،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی نمایشگاه‌ها مانند نمایشگاه مطبوعات، جشنواره بازی‌های رایانه‌ای چند سال تعطیل بود و امسال مجدد راه‌اندازی شد، در دیگر حوزه‌ها هم این راه‌اندازی مجدد بعد از سال‌ها تعطیلی محقق شد. خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ فضای پرنشاطی در بخش‌های مختلف شامل حوزه‌های نمایشی، سینما، کتاب و فعالیت‌های قرآنی ایجاد شد. امیدواریم در سال پیش رو بتوانیم بخش دیگری از برنامه‌های تحولی مدیریتی را اجرایی کنیم.

ارائه گزارشی روند برگزاری نمایشگاه قرآن خدمت رهبر انقلاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: روز اول سال نو آغاز سی و یکمین نمایشگاه قرآن است، روز گذشته گزارشی از جریان برگزاری این دوره نمایشگاه قرآن خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شد. تلاش می‌کنیم فضای کشور هرچه بیشتر به سمت قرآنی شدن پیش برود.

وی گفت: از ابتدا سهم حوزه فرهنگ و هنر کم در نظر گرفته شده و در این‌حوزه به قدری عقب‌ماندگی داریم که هرچقدر تلاش شود بازهم کم است ولی هدف دولت مردمی جبران عقب‌ماندگی‌ها است‌.

اسماعیلی درباره برگزاری نمایشگاه قرآن نیز افزود: شبکه قرآن و همه شبکه‌های صداوسیما در اختیار این نمایشگاه است. مصلای امام خمینی (ره) باید به تفرج‌گاه مومنان تبدیل شود و فضای معنوی بیشتری برای آنها آماده باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما امسال شاهد یک اتفاق مبارک در وزارتخانه بودیم که میزبانی از شهید گمنام عالی‌مقام بود و باید قدر این حضور شهید را در مجموعه بدانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha