برنامه های هنری نیازمند نگاه تحولی است

۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85417602
برنامه های هنری نیازمند نگاه تحولی است

تبریز - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بایستی تمام برنامه‌های هنری را با نگاه تحولی دنبال کنیم، اظهار کرد: آنچه که هنرمند را متعهد می‌سازد، توجه به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تراب محمدی در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل فرهنگی و اجرایی تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها در راستای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی، فرصتی برای تبیین شخصیت و دیدگاه هنرشناختی شهید آوینی است، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنرمندان متخصص و متعهدی همچون شهید آوینی پا به عرصه هنر و ادبیات کشور گذاشته و آثار بدیع و خلاقانه‌ای را در حوزه هنر خلق و سبک جدیدی از هنر را ارائه کردند و در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شدند.

وی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب برگرفته از اندیشه‌های حضرت امام (ره) و باتکیه‌ بر آموزه‌های دینی، توانسته است مردم آزادی‌خواه دنیا را تحت‌تأثیر خود قرار دهد.

محمدی با تأکید بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف شخصیتی و نظری هنرشناختی شهید آوینی در این ایام و زمینه‌سازی حضور هوشمندانه تمامی هنرمندان متعهد و انقلابی در تمامی عرصه‌ها، افزود: نگاه ما نباید مناسبتی باشد و در کل ایام سال باید دغدغه هنر انقلاب اسلامی را داشته باشیم چرا که همه نسبت به انقلاب اسلامی و شهدا مسئول هستیم.

محمدی همچنین به استمرار برپایی جلسات و نشست های مستمر در حوزه هنر انقلاب و آسیب‌شناسی از سوی دستگاه‌های متولی تاکید کرد و افزود: امروز آسیب‌شناسی رویدادهای فرهنگی و هنری در راستای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف یک اولویت به شمار می‌رود.



۲۰ فروردین ۱۳۷۲ سید مرتضی آوینی ( روای روایت فتح ) سید شهیدان اهل قلم به همراه محمدسعید یزدان‌پرست بر اثر انفجار مین در فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

به همین مناسبت ۲۰ تا ۲۷ فرودین به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha