۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85417884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان قرارداد گازی با ایتالیا و سوئیس را تایید کرد

۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۰۸
کد خبر: 85417884
آلمان قرارداد گازی با ایتالیا و سوئیس را تایید کرد

تهران-ایرنا- وزارت اقتصاد آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که دولت برلین قرارداد گازی با ایتالیا و سوئیس برای تامین گاز در صورت بروز بحران را تصویب کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان، آلبرت روستی وزیر انرژی سوئیس و ژیلبرتو پیچتو فراتین وزیر انرژی ایتالیا، این توافقنامه را هفته آینده در نشستی در برلین امضا خواهند کرد.

بیانیه وزارت اقتصاد آلمان اضافه می‌کند: این توافقنامه قرارداد موجود بین آلمان و ایتالیا را با [اضافه شدن] سوئیس گسترش می‌دهد و بنابراین ترانزیت گاز بین ۲ کشور اول را تضمین می‌کند.

طبق آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار آلمان در ماه آذر، این کشور در ۲ سال اخیر نتوانسته به اندازه کافی گاز ذخیره کند و به همین دلیل بهای گاز برای آلمانی‌ها به ۲.۵ برابر قبل از تحریم‌های روسیه رسیده است.

واردات گاز آلمان در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ از ۶۵.۹ میلیارد متر مکعب در مدت مشابه سال گذشته به ۴۷.۹ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است. مقایسه داده‌ها نشان می‌دهد که این کشور در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۲۱.۷ میلیارد متر مکعب گاز وارد کرده بود.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان پیشتر روسیه را به دلیل قطع گاز خط لوله به اروپا و افزایش قیمت انرژی متهم کرده بود.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز در واکنش به سخنان شولتس اعلام کرده بود این اروپا بود که نخواست گاز از روسیه وارد کند و این کشور را تحریم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha