۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸
کد خبر: 85417920
T T
۴۳ نفر

برچسب‌ها

تصرفات غیرمجاز اراضی ملی منطقه حفاظت شده کازرون خلع ید شد

شیراز-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون گفت: بخشی از اراضی حفاظت شده منطقه ارژن پریشان که توسط عده‌ای از طریق غرس درختان مرکبات تصرف شده بود خلع ید شد.

صادق رحمانی روز چهارشنبه در حاشیه اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا افزود: در راستای مقابله با دست‌اندازی به اراضی ملی، درختان غیر مجاز کاشته شده در عرصه های حفاظت شده ارژن پریشان شهرستان کازرون قلع و قمع و از این اراضی حفاظت شده رفع تصرف شد.

وی اظهار کرد: اجرای این حکم قضایی به استناد ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور انجام و بر اساس آن درختان میوه که به صورت غیر قانونی توسط متخلفان غرس شده بود رفع تصرف شد.

این مقام قضایی ادامه داد: منطقه حفاظت شده در حاشیه تالاب پریشان مشهور به چشمه بنگ از توابع شهرستان کازرون است که سودجویان با تخریب و تصرف آن را به باغ مرکبات تبدیل کرده بودند.

دادستان کازرون اضافه کرد: این نهال‌ها در سطحی از اراضی ملی کاشته شده بود که با هماهنگی مرجع قضایی و عوامل یگان حفاظت محیط زیست ، اداره امور منابع آب و همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون آزاد و به بیت المال بازگشت.

وی گفت: با توجه به برخورد شدید با متصرفان اراضی ملی از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، مناطق حفاظت شده محیط زیست و درختان جنگلی مراتب را سریعا به ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و یا سامانه سجام قوه قضاییه اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha