استاندار چهارمحال و بختیاری: قرارگاه نهضت ملی مسکن در استان تشکیل شود

شهرکرد – ایرنا – استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نهضت ملی مسکن از راهبردها و اولویت‌های دولت سیزدهم است ، گفت: پیگیری نهضت ملی مسکن به صورت قرارگاهی و جهادی در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در شورای مسکن چهارمحال و بختیاری افزود: رفع مشکلات و گره‌گشایی از تنگناهای موجود بر سر راه نهضت ملی مسکن از جمله ضرورت‌هایی است که باید از سوی مدیران مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بهترین و موثرترین راهکار برای پیشرفت نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری ایجاد کارگروه‌های ساخت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص ضرورت نوسازی بافت فرسوده گفت: بافت فرسوده با توجه به دارا بودن بسیاری از زیرساخت‌ها به عنوان یک فرصت طلایی به شمار می‌رود که باید مورد حمایت لازم قرار گیرد.

وی برضرورت تامین زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز در نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز تامین و آماده‌سازی زمین و برخی زیرساخت‌ها از جمله مهمترین مشکلات نهضت ملی مسکن در این استان است که تلاش می‌شود با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی این موانع برطرف شود.

خدایار باقری افزود: بافت فرسوده فرصتی مهم برای استان به شمار می‌رود که باید از این فرصت به صورت بهینه استفاده شود.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم در بخش بافت فرسوده اطلاع‌رسانی نامناسب است که انتظار می‌رود با توجه به مشوق‌ها و سیاست‌های حمایتی تعریف شده برای نوسازی و بازسازی؛ این کار از سوی فرمانداران و شهرداران به خوبی انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت سرعت بخشی در روند پرداخت تسهیلات بانکی به نهضت ملی مسکن در این استان تاکید کرد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با شرکت صبا فولاد و بانک شهر گفت: میلگرد و سیمان از مهمترین مصالح مورد استفاده در احداث مسکن است که تلاش می‌شود با انعقاد این تفاهم‌نامه، از غوغاسالاری موجود در بازار پیشگیری و این مصالح با سرعت بیشتری تامین شود.

وی اضافه کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه پیمانکاران با معرفی راه وشهرسازی به شرکت صبا فولاد و حمایت بانک شهر می‌توانند میلگرد مورد نیاز خود را تامین کنند.

باقری افزود: در ۱۷ شهر استان تامین زمین برای نهضت ملی مسکن انجام شده و در مابقی شهرها نیز در حال توافق برای تامین زمین هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: سهم استان از نهضت ملی مسکن احداث ۵۷ هزار و ۱۹ واحد مسکونی است که در زمان حاضر عملیات اجرایی ۱۷ هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی در استان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha