۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۲۱
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85418043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۷۰۹ هکتار اراضی ملی در استان اردبیل به بیت‌المال بازگشت

اردبیل- ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم مربوط به منابع طبیعی در این استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۷۰۹ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش تقریبی یک هزار و ۱۹۰  میلیارد ریال به بیت‌المال اعاده شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال ۱۴۰۲ با موضوع لزوم اتخاذ راهکارهای مقابله‌ای با هرگونه عوامل تخریب، تصرف و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در این جلسه با یادآوری اهمیت منابع طبیعی و لزوم صیانت و حفاظت از آن گفت: وجود و توسعه پوشش گیاهی از مهم‌ترین عوامل موثر در کاهش فرسایش خاک و محیط زیست است.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته به دلیل سهل‌انگاری، کوتاهی و یا عدم آشنایی دقیق مدیران و مسئولان دستگاه‌های مرتبط با وظایف سازمانی، شاهد تخریب، تصرف و تعرض بسیار به منابع طبیعی بودیم که صدمات جبران‌ناپذیری بر پیکره طبیعت وارد کرده است.

وی تصریح کرد: ارائه آمار و تمرکز بر آن بدون نمود عینی و خارجی از میزان کاشت سالانه نهال در مکان‌ها و جاهای مختلف یا حداقل عدم مراقبت‌های پس از کاشت نهال‌ها موجب شده تا موضوع با واقعیت فاصله داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: این آمارها و یا هزینه‌های صرف شده برای کاشت نهال پس از مدتی به دلیل عدم مراقبت‌های بعدی از بین می‌رود که نمونه عینی از هدر رفت بیت‌المال و منابع ملی است.

مقام عالی قضایی استان اردبیل همچنین با اشاره به طبیعت بکر جنگل فندقلو و سوها گفت: این منطقه از مناطق گردشگری استان بوده که همه ساله شاهد حضور گردشگران بی‌شمار به این منطقه هستیم لذا اهمیت موضوع ایجاب می‌کند تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال مراقبت و حفاظت بیشتری از این منطقه صورت بگیرد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی استان در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد این شورا گفت: در ۱۱ ماه سال جاری یک هزار و ۷۰۹ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش تقریبی یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال با رفع تصرف به بیت‌المال اعاده شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۴۱۹ فقره پرونده با موضوع تخریب، تصرف و تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل شده و با ۴۳۸ متهم در این خصوص برخوردهای لازم قانونی صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha