استاندار خراسان‌شمالی بر استانداردسازی آسانسورهای مسکن مهر تاکید کرد

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی با تاکید بر استانداردسازی آسانسورهای مسکن مهر استان گفت: بخش بسیار زیادی از آسانسورهای مسکن مهر استان پروانه بهره برداری از علامت استاندارد ندارند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در نشست شورای استاندارد خراسان شمالی اظهار کرد: در گلستان شهر بجنورد به عنوان بزرگترین مجموعه مسکن مهر استان تنها تعداد اندکی از آسانسورها دارای تاییدیه استاندارد است.

وی استاندارد سازی را دفاع از حقوق مردم و شهروندان عنوان کرد و افزود: رسیدن به اهداف در زمینه نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در جامعه نیازمند همکاری همه است به گونه ای که دستگاه های اجرایی باید یک رابط با استاندارد داشته باشند تا برنامه ریزی ها در این باره محقق شود.

استاندار خراسان‌شمالی تاکید کرد: دستیابی به کالا و خدمات استاندارد حق مردم است که این حق گذشت ناپذیر است و نباید در این باره کوتاهی شود.

کمبود نیروی انسانی و محدودیت اعتبار

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی نیز در این نشست کمبود نیروی انسانی را از مشکلات این اداره کل عنوان کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی، خدمات رسانی مناسب به شهروندان را با مشکل رو به رو کرده است.

محمد خوران افزود: یکی دیگر از مشکلات برای خدمات رسانی بهتر، کمبود اعتبارات است به گونه ای که این اداره کل برای بهبود شرایط خدمات رسانی نیاز به منابع مالی بیشتری دارد.

وی با اشاره به استاندارد سازی آسانسورها در دستگاه های اجرایی خراسان‌شمالی اظهار کرد: ۵۰ اداره در استان برای بررسی و نظارت بر ایمنی آسانسورها اقدام کرده و ۹۳ مورد تایید لازم را دریافت کردند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی ادامه داد: پنج آسانسور در دستگاه های اجرایی استان نیز به علت نداشتن ایمنی لازم، پلمب شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha