۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85418226
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حوادث ناشی از کار در گیلان کاهش یافت

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۰۸
کد خبر: 85418226
حوادث ناشی از کار در گیلان کاهش یافت

رشت- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از کاهش هفت درصدی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد و گفت: طبق گزارش بازرسان کار ۱۳۷ مورد حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲ گزارش شده که این میزان در سال قبل ۱۴۸ نفر بوده است.

سیاوش آقاجانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اقداماتی اداره بازرسی کار برای کنترل حوادث چون آموزش ایمنی در کارگاهها برای کارگران، کارفرمایان و مسئولان ایمنی کارگاه‌ها انجام داد که از ابتدای ۱۴۰۲ تاکنون ۳۶ هزار و ۲۱۶ نفر ساعت از این دوره‌ها استفاده کردند.

وی اضافه کرد: در این راستا برای ارتقاء سطح ایمنی کارگاه‌ها امسال ۱۰ هزار و ۵۴۰ مورد بازرسی انجام شد و ۱۳۷ کارفرمای متخلف از قانون کار وآئین نامه های ایمنی برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: سیاست این اداره کل همزمان بازرسی از کارگاهها، آموزش و در غیر اینصورت برخورد قانونی است که به موازات هم در حال انجام است.

وی تاکید کرد: تلاش بر آن است میزان حوادث ناشی از کار در کارگاه‌ها را کاهش دهیم و در این راستا از سال۱۴۰۰ تاکنون این آمار روند کاهشی دارد.

وی اظهار کرد : این اداره کل با همکاری انجمن های صنفی و موسسه های آموزشی در سال‌جاری تاکنون چهار همایش برای کارفرمایان ومسئولان ایمنی وکارگران کارگاه‌های استان برگزار کرده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تعداد دادخواست های (شکایت) طرح شده از سوی کارگران در سال ۱۴۰۲ را ۹ هزار و ۶۹ مورد اعلام کرد و افزود : طی این مدت ۶ هزار و ۵۰۷ دادنامه (آراء) صادر شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۳ مورد دادخواست تجدید نظر تنظیم کردند و برای ۲ هزار و ۴۰۸ نفر دادنامه صادر شده است.

سازمان تامین اجتماعی گیلان ۴۸۷ هزار بیمه شده دارد که ۶۰ درصد آنها را جامعه کارگری تشکیل می دهد و در این استان ۱۹ هزار و ۷۰۰ کارگر ساختمانی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha