۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85418258
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پویش «چشم به راهیم» در ایلام اجرا می‌شود

۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبر: 85418258
پویش «چشم به راهیم» در ایلام اجرا می‌شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: پویش «چشم به راهیم»، همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در این استان اجرا می‌شود.

سیدزاهدین چشمه خاور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، پویش «چشم به راهیم» با هدف ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در این استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح در محور ایلام - سرابله به کرمانشاه محدوده ارغوان در قالب برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: از مهمترین اهداف این پویش، افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای است.

چشمه خاور با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی این پویش همراهان راننده هستند، بیان کرد: در پویش ٫چشم به راهیم٫ تلاش می‌شود به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای خانوادگی، حواس‌پرتی آنی (استفاده از موبایل، سیگار، ضبط، خوراکی و ...) خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (شب، مه، برف، باران، باد و گرد و غبار) تبیین شود.

وی اضافه کرد: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث جاده ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع های خدمات رفاهی و ایستگاه های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha