۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبر: 85418297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار پایگاه ثابت و سیار نورزی هلال احمر ساوه فعال شد

ساوه - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر ساوه گفت: اعضای جوان و امدادگران این جمعیت در قالب طرح یکپارچه خدمات جمعیت هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ در چهار پایگاه ثابت و سیار فعالیت خود را از امروز (پنجشنبه) آغاز کردند.

سید لقمان حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از ۲۴ اسفندماه سال جاری تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ جریان دارد، افزود: طرح خدمات یکپارچه جمعیت هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان با مشارکت جوانان، داوطلبان و امدادگران عضو با هدف ارتقا کمک به ایمنی و سلامت هموطنان و کاهش تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی و ترویج حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و پاسخگویی سریع موثر و کارآمد به حوادث و سوانح احتمالی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح در بخش‌های داوطلبان، ایمنی، سلامت و امداد و نجات نوروزی برگزار می‌شود که جمع‌آوری و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان، ایجاد پویش به‌رفت ‌و طرح امداد و نجات از جمله رویکردها در این طرح است.

حسینی یادآور شد: بخش ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سطح شهر برگزار می‌شود که داوطلبان با ایجاد یک پست ثابت جوانان، خدمات آموزشی امدادی و کمپین "به‌رفت" برای کاهش آسیب بهبود رفتارهای ترافیکی از کلیه رانندگان دعوت می کنند که به این کمپین پیوسته و برای رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تعهد اخلاقی بدهند.

وی افزود: همچنین یک فضای دوستار کودک در پایگاه‌های سطح شهر و بین جاده‌ای با عنوان "سحر" ایجاد می‌شود تا با کمک تیم‌های حمایت روانی جمعیت هلال احمر، کودکان در این فضا قرار بگیرند تا در کنار استراحت با رویکردهای بازی محور و نقاشی با فرهنگ امدادی، راه‌های ارتباط با دستگاه‌های امدادی، شماره‌های اضطراری و سایر برنامه‌های متناسب با کودکان آشنا شوند.

حسینی گفت: در بخش امداد و نجات نوروزی نیز با استقرار ۲ پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار در محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه نیز به صورت شبانه‌روزی و خدمات و کمک رسانی‌ها را با هدف کاهش تلفات جاده‌ای، ایجاد اطمینان خاطر برای مسافران نوروزی و پاسخگویی به در راه ماندگان ارایه می‌کنند.

جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از نهادهای بزرگ مردم نهاد شهرستان ساوه با تکیه بر توان ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از داوطلبان و اعضای این جمعیت در طول سال خدمات مختلفی را از جمله امداد رسانی در طرح سفرهای نوروزی، تابستانی و اوقات فراغت ارایه می‌کند که ۱۰۰ نفر از این داوطلبان آموزش‌های لازم در خصوص خدمات سفر را فرا گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha