۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85418615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام ارشد دموکرات حمایت بایدن از نتانیاهو را اشتباه راهبردی خواند

تهران-ایرنا- عضو ارشد حزب دموکرات آمریکا گفت که «جو بایدن» با حمایت از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مرتکب اشتباه راهبردی شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از گاردین، رو خانا (Ro Khanna) ازمقامات کارزار انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «سرکش» خواند و گفت بایدن باید موضع سختگیرانه تری را علیه نتانیاهو بکار بندد.

عضوارشد حزب دموکرات در کنگره آمریکا همچنین نتانیاهو را مرتکب «جنگی بیرحمانه» در غزه توصیف کرد.

این مقام دموکرات در گفت وگو با ریجاد دیرلاو مقام سابق اطلاعاتی انگلیس و مجری برنامه پادکست «یک تصمیم» سرکشی نتانیاهو را غیرقابل تحمل خواند.

وی همچنین درباره دیدار اخیرش با جامعه بزرگ عرب زبان های آمریکا گفت که آنها مخالف سیاست دولت بایدن در قبال رژیم اسرائیل هستند.

خانا همچنین اظهار داشت با وجودی که هشت سال در کنگره بوده و از حامیان قدیمی روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی است، اما حمایت بایدن از شخص نتانیاهو اشتباهی راهبردی محسوب می شود.

وی همچنین از اقدامات رژیم صهیونیستی در بمباران اردوگاه آوارگان، بیمارستان ها و جلوگیری از کمک رسانی به مردم غزه انتقاد و اضافه کرد که بایدن باید درباره تبعات خودداری این رژیم از تغییر مواضع خود شفاف سازی کند و در صورت بی توجهی آن به خواسته آمریکا و حمله به رفح ، کمک های بی قید و شرط را متوقف کند.

این عضو دموکرات کنگره آمریکا گفت دولت بایدن همچنین باید از حمایت از نتانیاهو در سازمان ملل خودداری کرده و کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد.

این سخنان در حالی بیان می شود که رژیم صهیونیستی در یکصد و شصتمین روز از جنگ علیه غزه، امروز نیز بخش هایی از این منطقه را آماج حملات هوایی و توپخانه ای خود قرار داد.

طبق آمار وزارت بهداشت غزه؛ شمار شهدا حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۱ هزار و ۳۴۱ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان نیز به ۷۳ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس از این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک ها به این منطقه را نمی دهد.

برخی کشورهای عربی و غربی در طول دو هفته اخیر مقادیر اندکی کمک را از طریق هوایی برای مردم نوار غزه بویژه در شمال این منطقه ریخته اند که بسیار اندک و جوابگوی نیاز گسترده مردم نیست.

این درحالی است که فلسطینی ها و حامیان آنها ارسال این کمک های هوایی را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی و بازگشایی گذرگاههای زمینی نوار غزه تاکید می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha