سناتور آمریکایی خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شد

تهران- ایرنا- الیزابت وارن سناتور آمریکایی خواستار توقف ارسال تسلیحات آمریکایی به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از الجزیره، وارن سناتور آمریکایی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دولت افراطی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل به عمد از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کند.

سناتور آمریکایی خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شد

وی با بیان اینکه بسیار وحشتناک است که فلسطینی‌هایی که نیاز به دریافت کمک‌های فوری دارند، بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند، تاکید کرد: ایالات متحده نباید به ارسال بمب‌ها و تجهیزات و ادوات نظامی به این رژیم ادامه دهد.

همچنین کریس ون هولن دیگر سناتور آمریکایی نیز با بیان اینکه قحطی در غزه نتیجه یک فاجعه طبیعی نیست بلکه به دلیل سیاست‌های رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، خواستار این شد که ایالات متحده شرایط خود را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه به تل‌آویو تحمیل کرده و ادامه ارسال تجهیزات نظامی به این رژیم را منوط به همکاری (رژیم) اسرائیل در ارسال هر چه بیشتر کمک‌های بشردوستانه به این منطقه کند.

سناتور آمریکایی خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شد

وی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ادامه فعالیت آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه یک موضوع حیاتی است اما بنیامین نتانیاهو و متحدان افراطی وی قصد دارند آن را از پایه و اساس نابود کنند.

سناتور ایالت مریلند با بیان اینکه آنروا عامل اصلی توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه بوده و قابل برچیدن نیست، خاطرنشان کرد: (رژیم) اسرائیل تاکنون هیچ مدرکی دال بر مشارکت کارکنان آنروا در حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) ارائه نکرده و ادعاهای آنها در مورد همکاری آنروا با حماس دروغ است، بنابراین جو بایدن باید حمایت خود از آنروا را از سر گیرد.

به گزارش ایرنا، سناتور کریس ون هولن پیش‌تر نیز به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که در صورت حمله نظامیان این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه، آمریکا فروش تسلیحات به این رژیم را متوقف خواهد کرد.

وی در بیانیه‌ای تصریح کرد: اگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمله گسترده‌ای به رفح برنامه‌ریزی کند، توقف فروش تسلیحات به این رژیم روی میز خواهد بود.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز پیش‌تر گزارش دادند که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به مقام‌های این رژیم هشدار داده است که در صورتی که عملیات علیه رفح با حضور انبوه فلسطینی‌ها انجام شود، ارسال تسلیحات به (رژیم) اسرائیل را به تعویق خواهد انداخت.

بایدن اظهارات متناقضی در مورد حمله به رفح و محدود کردن فروش سلاح به (رژیم) اسرائیل داشته است. وی در حالی که سال گذشته میلادی گفت پیشنهاد مشروط کردن کمک نظامی به (رژیم) اسرائیل «ارزش فکر کردن دارد.» اما چندی پیش در مصاحبه‌ای اظهار کرد که به ارسال سلاح به (رژیم) اسرائیل ادامه می‌دهد و در عین حال گفت که کشتار غیرنظامیان در غزه «خط قرمز» اوست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha