۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85418999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم اعتراض پزشکان در کره‌جنوبی وکاهش محبوبیت رئیس جمهور

تهران-ایرنا- نظرسنجی‌های اخیر در کشور کره‌جنوبی نشان می‌دهد که تداوم اعتراض پزشکان به موضوع افزایش پذیرش ظرفیت دانشکده‌های پزشکی باعث شده تا محبوبیت دولت و «یون سوک یئول» رییس جمهور کاهش یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از یونهاپ، نتایج آخرین نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که محبوبیت یون سوک یئول، رئیس جمهور کره جنوبی به ۳۶ درصد کاهش یافته است. گفته می‌شود بخشی از این نارضایتی‌ها به اعتراض اخیر پزشکان در کره جنوبی مربوط می‌شود که خواستار کاهش ظرفیت دانشکده‌های پزشکی هستند.

بر اساس نظرسنجی گالوپ که از سه شنبه تا پنجشنبه انجام شد، ارزیابی مثبت از یون سه درصد کاهش یافت، در حالی که ارزیابی منفی با سه درصد افزایش به ۵۷ درصد رسید.

طرح اخیر دولت برای افزودن ۲هزار سهمیه ثبت‌نام در دانشکده‌های پزشکی در سراسر کشور موج عظیمی از اعتراض پزشکان و دانشجویان پزشکی را در روزهای گذشته به همراه داشته است.

با ادامه اعتراضات و اعتصاب‌های پزشکان در کره جنوبی، دولت این کشور تهدید کرده که پزشکان و کارآموزان پزشکی که تا پایان ماه جاری میلادی به سر کار خود برنگردند، مجازات خواهد کرد.

دولت پیش‌تر هشدار داده بود که ممکن است علیه پزشکانی که از دستور بازگشت به کار اطاعت نکنند، اقدامات قانونی از جمله ابطال مجوز پزشکی، پیگرد قانونی و حتی بازداشت احتمالی انجام دهد.

پزشکان جوان معترض می گویند که دولت قبل از تلاش برای افزایش تعداد پزشکان، ابتدا باید به شرایط حقوق و ساعت کاری بپردازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha