۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85419029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری جشن رمضان با هدف تقویت همبستگی و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل اجتماعی استانداری تهران گفت: رویداد فرهنگی مذهبی جشن رمضان با هدف تقویت همبستگی و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، مرتضی خدمتکار آرانی روز جمعه با اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی مذهبی جشن رمضان اظهار کرد: رویداد فرهنگی مذهبی جشن رمضان در تقارن ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا و رستاخیز طبیعت، عید نوروز با هدف ایجاد فرصت برای افزایش فضای پرشور و نشاط در جامعه برنامه ریزی و برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد شاد با رویکرد فرهنگی، بستری را در جمع اقشار مختلف استان تهران در قالب جشنواره ها، نمایشگاه‌ها، اجرای آیین‌ها، رسوم و سنت‌های بومی و محلی فراهم می‌کند.

مدیرکل اجتماعی استانداری تهران اضافه کرد: این رویداد فرهنگی مذهبی ورزشی ذائقه های مختلف را با توجه به برنامه‌های متنوع پوشش می‌دهد و امیدواریم بتواند تحول فرهنگی ویژه‌ای در استان تهران بویژه شهرستان‌هایی که دارای اقوام مختلف ایران هستند، ایجاد کند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج سنت های کهن ایرانی اسلامی افزود: در شهرستان‌هایی همچون بهارستان با تراکم اقوام مختلف از سراسر ایران اسلامی و فیروزکوه و دماوند با پیشینه کهن و دیگر شهرستان‌ها بر آن شدیم تا برنامه ریزی دقیقی برای ترویج این آیین و رسوم و اداب کهن داشته باشیم.

خدمتکار با اشاره به زمان آغاز این رویداد تاکید کرد: این رویداد مهم فرهنگی مذهبی از شنبه ۵ رمضان به صورت سراسری در استان تهران در راستای تقویت همبستگی و انسجام بیشتر اقوام و طوایف آغاز و تا ۱۵ رمضان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) کار خود را در شهرستان‌های ری و شهریار به اتمام می رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha